Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Leser innlegg etter innlegg om de som vil melde familie til barnevernet. Er det ingen som tenker på at det å gi uriktige opplysninger til barnevernet kan splitte en hel famile IKKE minst gi ett lite barn traumer for resten av livet, for det er ganske traumatisk å hente barn fra sitt hjem hvor foreldre og andre søsken er helt hysteriske og roper og skriker at man ikke må ta barnet. Selv har jeg erfart dette. Jeg har jobbet innen barnevernet og har faktisk hentet barn på et passe tvilsomt grunnlag (personlig mening) men når vedtak er fattet er det lite å gjøre med da. Det er faktisk helt grusomt og hente ut barn med makt selv om det er gode grunner for det og at der er for barnets beste. Men det har faktisk hendt at barn er blitt tatt fra hjemmet uten skjellig grunn dette blir da å regne som forebyggene tiltak hvor barnet kanskje etter ett år for flytte tilbake til familien sin igjen. Likevel sitter det i barnets minne mot å bli fjernet fra hjemmet mot dens vilje. Selv ble det rett og slett for tøft å jobbe med dette at jeg søkte omplassering. Men folk må for alt i verden ikke slutte å sende melding til barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 ehhh.. Hvis du har jobbet i barnevernet, så VET du inderlig godt at å fjerne barnet fra hjemmet med makt, er absolutt siste utvei. Herlige land... Skremme folk på denne måten *rister på hodet*
Dunder Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Barnevernet drar ikke hjem til folk å henter barnet pga. EN bekymringsmelding.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Jeg vet at barnevernet heller foretrekker å hente barn i barnehage/ skole for å slippe hysteriske søsken og forelde.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Hva vet egentlig vi om naboer og hvordan dem er hjemme.. ? syns folk skal passe på sine egne saker, hvis ikke dem ser at ungen blir utsatt for noe dramatisk da ..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Synes dette innlegget var veldig full av selvmotsigelser.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 Jo, det er klart det er traumatisk de gangene vi må inn å fjerne barnet. Jeg vet ike hvor du jobbet, men her jeg jobber, skal det da litt mer til enn en bekymringsmelding før barnet blir fjernet. Det skal faktisk mye til før det skjer. Her blir det først undersøkt nøye, med hjemmebesøk, samtaler med foreldrene og div, før et evnt tiltak blir satt i gang.. Det er ikke snakk om at vi går inn og fjerner barnet bare fordi noen har sendt en klage om at det er et lite barn oppe etter kl22.. Men når det er sagt, jeg har full forståelse for det du prøver å få frem. Det er hjertesskjærende å se foreldre og barn bli skilt, og ja, det setter ofte dype spor i en sart barnesjel. Det som er viktig å fokusere på, er at man sender inn bekymringsmelding hvis det er ulovligheter som foregår, eller om et barn blir neglisjert, mishandlet og/eller vanskjøtet. Ellers bør man virkelig nøye overveie om man har grunn til å reagere eller om man overreagerer. Men for all del; si ifra hvis det trengs!!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 Les det en gang til, så forstår du hva jeg mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå