Aylinah Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Ååkjære vene jenta mi Av med lua,hehe Så lenge det ikke er kjempe kaldt,eller det blåser små j*vler ute,så klarer de seg flott uten lue nå på denne tiden
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Hm...er di ikke for små til å ligge uten lue i det hele tatt? Hønemor jeg kanskje?
BlåklokkaVest Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Hvis det er nærmere 20 grader ute, og du passer på at det ikke blåser inn i vognen (så lite som mulig i alle fall), så vil jeg tro det skulle gå fint uten lue :-)
---1t?--- Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Mener og at det er fortidlig å ta av lua når babyn bare er 5uker gammel, ville heller prøvd å kle mindre på babyn andre steder da, fått beskjed på helsestasjonen her at barn under ett år helst skal gå med lue det første året!
skimre Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 her er det kortarmet body, uten lue på lammeskinnet sitt i vogna:o) og han er 4 uker;o)
TuFB Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 min unge på fem uker bruker ikke lue når det er så varmt som i dag - så lenge det ikke blåser veldig så føler ikke jeg at han trenger det! Når mor svetter, så tror jeg lillegutt også sliter med varmen - og da kler vi av oss:-)
2hærligegutter Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Vi bruker en tynn sånn "hjelm" lue kjøpt på hm, blir ikke noe varm av den. 2 mnd
Anette og lille Olliver <3 Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Du får kjøpt sånne tynne bomullsluer.. Babyer SKAL ha lue når de er ute.. Både for å beskytte ørene, og det nakne hodet.. Så lue burde du ha, men går fint ann å bruke lette sommer-luer.. Vil jo ikke risikere att de blir syke.. Er så veldig lett hvis de blir litt kalde.. Min mor som har mast masse på meg om dette, lillesøsteren min holdt på å dø av rs-virus, så kan jo være att moren min er ekstra beskjymra.. Men uansett.. Ville ikke tatt sjansen med ett så lite barn..
Willy Wonka Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 Bruker solhatt ute, men når de ligger lunt i vogna og varmt som det har vært idag er det IKKE nødvendig med lue......... Uansett ville jeg brukt solhatt når de er ute (ikke i vogna) ikke lue. Min har ligget på terrassen idag UTEN lue. Ikke et vindpust. Bare å bruke sunn fornuft. Så må vi ikke glemme at det er typisk norsk ting dette med babyer og luer til enhver tid. I utlandet bruker de ikke luer på samme måte som her og de vokser opp og blir folk av dem og.
Labambie Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 Det er faktisk veldig veldig lunt nedi vogna... Mi slipper å ha på seg lue ned i vogna nå ja.. Er kanskje lettere å se at babyer med masse hår er varme.. Helt klam jo... Nei til lue i stekende varme..
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #12 Skrevet 28. mai 2008 Greit å ha tynn lue på når de er oppe av vogna, men nedi der er det jo så godt som vindstille og V-A-R-M-T. og ingen lue.
*1+1=2 små* Skrevet 28. mai 2008 #13 Skrevet 28. mai 2008 jeg bærer på lille hele tiden, så hun har på seg en solhatt/tynntynn lue bare for å beskytte hodet for sola:)
Snupi27 Skrevet 28. mai 2008 #14 Skrevet 28. mai 2008 emilie brukte alltid lue da hun var liten baby. hun er født i juli.. nå er hun 10 mnd og bruker endel lue nå og. hun bruker solhatt når det er varmt ute.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 28. mai 2008 #15 Skrevet 28. mai 2008 jeg bruker tynn lue, eller hvis det er super vamrt OG VINDTSTILLE:) så bruker jeg solhatt, men helst tynn lue.. og mn kar er varmblodig:) hehe. kler bare på tynne bomullsklær ellers hvis det er veldig varmt. virker som det unker fint her, en må bare prøve seg fram:)
du og jeg og vi to Skrevet 29. mai 2008 #16 Skrevet 29. mai 2008 Jeg spurte på helsestasjonen - og der sa de at når det var varmt og vindstille - og han ikke fikk sol på seg, så kunne han bare gå uten lue. Så at barn liksom SKAL gå med lue første året er vel ikke en sannhet - men noen sin mening...
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #17 Skrevet 29. mai 2008 MEN hovedspørsmålet var at han koker nedi vognen:)Altså om hun trenger lue nedi der... Min mening er at de ikke trenger det nedi vogna. Det er kjempe lunt og varmt nedi vognbagene. Jeg kjenner med hånda inni og det KOKER ....har faktisk ikke kunnet gått ut med min jente på snart 4 mnd disse dagene. For hun er bare helt umulig og svetter som søren.Er veldig varmblodig i tillegg. Enda jeg KUN har en tynn kort kjole på henne og ingenting over seg.... Så er ikke alle unger det passer for å gå ute med i varm vogn og varmt vær..
du og jeg og vi to Skrevet 29. mai 2008 #18 Skrevet 29. mai 2008 Hehe, så sant så sant me_84, men jeg måtte bare kommentere de bastante påstandene. Og for å svare på spørsmålet til HI - da tror jeg sannelig jeg ville tatt av lua;)
grolla Skrevet 29. mai 2008 #19 Skrevet 29. mai 2008 Unnskyld meg, men man bruker da virkelig ikke lue for annet ennå beskytte mot kulde/vind og sol? Hvis barnet ligger i en varm vogn hvor disse elementene ikke når frem, er det da virkelig ingen grunn til å benytte lue? Hvordan skal barnet da bli kvitt overskuddsvarmen?
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #20 Skrevet 29. mai 2008 Enig..Vil alltid blåse litt men det er virkelig begrenset hvor mye vind som faktisk kommer helt nedi de bagene. De er mer beskyttet nedi der enn vi tror...Er jo hodet som kvitter seg med overskuddsvarmen ja og hvis det er tett er det ikke rart de koker:) Min lille som sagt har ikke hatt lue på men har vært glo varm uansett..Ikke rart.. de bagene er skikkelig varme og i tillegg langt over 20 grader ute og ikke ett kjølig vindpust..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå