Gå til innhold

Er så sinnskt glad jeg hadde keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer akkurat hjem fra barselbesøk hos en venninne som fødte for tre uker siden.. hun fortalte fra fødselen sin. Om åssen hun revna og ble sydd og åssen hun fortsatt ikke kunne sitte ordentlig og hadde dritvondt. Og åssen fødselen hadde vært noe av det jæveligste hun har opplevet og hun hadde ingen gode minner fra fødselen. Har flere venninner som har født og deres historier er stort sett like som denne.

Da tenker jeg at jeg er så sinnsykt glad jeg hadde keisersnitt. Alt gikk rolig og fredelig for seg. Hverken jeg eller sønnen min hadde noen smerter og tre dager etterpå gikk jeg lange turer og var smertefri. Jeg har hørt alle argumentene imot keisersnitt men til syvende og sist er jeg bare rett og slett overlykkelig for at jeg slapp å føde. Har sett nok av fødselskadede barn, men aldri sett barn som har hatt komplikasjoner direkte relatert til keisersnitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange overdriver noe kollosalt når de skal fortelle om fødselen sin, bare for å få sympati. Kvinner er kvinner verst veldig ofte når det gjelder fødselshistorier.

Jeg har født langt flere enn gjennomsnittet, og hadde vonde fødsler også. Men jeg utelater de verste beskrivelser, og sitter igjen med at det var det flotteste jeg noen gang har vært med på.

Ja,jeg revnet og ble klippet et par ganger, men alt i alt: En flott opplevlse!

Skrevet

Jeg fødte og det var noe av det verste jeg har opplevet. Gjør det aldri igjen. Blir jeg gravid skal de love meg keisersnitt eller så blir det abort

Skrevet

Jeg har sett KS komplikasjoner for baby. Ei venninne måtte ha KS pga svulst i livmora, samtidlig med graviditeten.

Begge lungene kollapset på gutten etter KS, og det sto om livet hans.

Dette skjer langt oftere ved KS, enn vanlig fødsel, pga at lungene "trenger" å bli klemt gjennom fødselsgangen når de kommer ut.

Bevares, KS når det trengs, men det beste er å føde på normal måte, for båe mor og barn.

Jeg har hatt fine men kjempevonde fødsler =o) Det ER vondt å føde,men man trenger da jammen ikke legge ut så fryktelig om at det var grusomt,vondeste i hele verden og hvor mange sting man sydde...tror mange ser på det som litt prestige å ha det "vondest" av alle.

Skrevet

Det var da en voksen kommentar.

Skrevet

Enig med northernlights. Det er status å skryte om å ha den værste fødselen. Kan umulig være såååå ille ettersom folk får flere barn

Skrevet

Får assosiasjoner med diktet til Herodes Falsk om hvis mannfolk hadde menstruasjon.

;o) hehe

Skrevet

Må nesten legge det ut:

Hvis menn fikk menstruasjon det hadde kanskje ikke vært så bra. For det finn's ingen grenser for hva menn er stolte av!

Jeg tror de ville skrytt av hvem det var som blødde best, og om hvor vondt det gjorde, og hvem som tålte aller mest.

Og en gang i måneden ville mannfolk ha en uke fri. Å synes synd på seg selv er no' som virkelig tar tid.

Det ville bli reklame for tøff og hard tampong, med fengende navn som "Bløder'n", "Rambo", og "James Bond".

Og størrelser som "mini" og "normal" vil gå ut av produksjon. For kun "extra large" holder, ved en mannlig menstruasjon.

Hvis menn fikk menstruasjon; ville noe vært annerledes da? Ja, da ville mannfolka hatt enda mer å skryte

Skrevet

Jeg er iallefall glad jeg ikke har et slikt keisersnittarr som venninna mi har. Det var planlagt, og likevel greide de ikke å sy skikkelig i sammen, og det ble infeksjon i såret. Det rant av grønn gugge, og hun fikk over 40 i feber. Innleggelse på sykehus, og arret ser helt jævlig ut.

Jeg har hatt katastrofe-snitt, og det ser penere ut. Og det var vondt å føde, men det glemmes jo så fort.

Skrevet

jeg har seriøst et kjempeflott keisersnitt arr. det synes ikke engang

Skrevet

Visste dere forresten at det kan bli kreft i arr? Selv om det har gått mange år.

Hvorfor risikere sånt?

Skrevet

Har både født og hatt Ks, og jeg foretrekker vanlig fødsel, gitt! Det er jo det som er mest naturlig og best for barnet. Bl.a får barnet med seg morens bakterieflora gjennom fødselskanalen, noe som beskytter immunforsvaret deres! Barn tatt m KS har langt større mulighet for å få allergi og astma pga at de går glipp av dette. KS er i tillegg en stor operasjon, og kroppen risikerer blodpropp etterpå. Jeg fødte altså vanlig sist, vondt var det, men jeg revnet ikke fra a-å, og man dør ikke av litt smerte...

Skrevet

Toppen av egoisme å velge KS når det ikke ligger til grunn for det.

Men dette har vi diskutert før. Vil ikke disse mødrene gjøre det beste for barnet sitt, er det lite vi kan gjøre med det.

Skrevet

Enig, så enig, anonym 16:13

Skrevet

Handler det om å ville det beste for barnet sitt? Jeg fikk akutt snitt, sto om livet til både meg og ungen min.... Og om jeg noensinne skulle tøre å bli gravid igjen blir det ks. Garantert.. Betyr det at jeg ikke vil det beste for barnet?

Skrevet

Nå må du åpne øynene da, anonym 18:49!

Det stod; å VELGE keisersnitt når man IKKE har GRUNN til det.

Det er da ingen som mener alle de tlifellene der det er nødvendig, enten av psykiske eller fysiske årsaker.

Skrevet

Anonym 19:08, er vel ingen som velger, eller får invilget ks om man ikke har psykiske eller fysiske årsaker?!

Selv skal jeg ta ks, fordi jeg har skikkelig noia for fødselen. Mener du/dere seriøst at jeg ikke vil det beste for barnet mitt da? Syntes det er sårende å høre og veldig egoistisk å si slike ting!

Og du Anonym oppi her, som sier at det har med å presse lungene sammen. Det er an gammel myte. Pratet masse med både lege og jordmor, og de sier at det ikke har noe med denne lungepressinga å gjøre at det er risikabelt med KS. Det eneste som er negativt er at ungen kommer ut veldig fort, og får liten tid til å vende lungene til oksygen. Og en annen ting som er negativt med det er denne bakteriefloraen, som hjelper imunforsvaret til å bli sterkt de første mnd til babyen!

Skrevet

Alle har noia før fødsel.Mer eller mindre så er alle damer, spesielt førstegangsfødende, redde og engstelige for opplevelsen av smerte.

Du får stå for dine egne valg.Vi andre for våre.

Uansett er det tåpelig å velge KS bare fordi man har "noia" før fødsel.

Ærlig talt. Vet du hvor mye en sånn operasjon koster???

Skrevet

Da mener jeg da seriøst at du ikke vil det beste for barnet ditt ja. Bare fordi du er litt nervøs så skal du heller kuttes opp. Har hørt om mange tilfeller der babyen har måttet sy i ansiktet fordi kirurgen var ikke forsiktig nok med kniven under ks.

Skrevet

Da er du jo bare dust da. Om du mener jeg ikke vil det beste for barnet mitt fordi jeg sliter psykisk med det. Har ikke LITT noia nei. Sliter veldig med det. Sover ingenting, går ned i vekt pga mangel på matlyst pga kvalme av tanker osv. Spyr når jeg tenker på det, og gråter daglig. Og at du kan fortelle meg at jeg ikke vil det beste for barnet mitt da, provoserer meg sinnsykt.

Har vanlig angst itilleghg, så snakk med meg når du er i samme situasjon. Men klarer du ikke sette deg i den situasjonen, burde du bare holde kjeft!

Og du som mener at det er så veldig dyrt...ja, se hvor mye jeg bryr meg! Skatt og alt annet er betalt fra denne husstanden i mange år, så en operasjon skal jeg jammen ta med åpne armer! Dyrt eller ikke!

Skrevet

Jeg hadde en vanskelig og hard fødsel, MEN ville aldri vært foruten!! Har også litt plager i ettertid med sex, men det var en fantastisk deilig følelse å klare å føde ut babyen!!

Gleder meg til neste gang:)

Skrevet

Det er fantastisk at man har muligheten til å få keisersnitt når det er nødvendig, men jeg må si det hadde for meg vært sise utvei. jeg ønsket å få føde, jeg ville gjøre arbeidet og gå igjennom opplevelsen. For noen blir fødselsopplevelsen en ganske grusom en, og da forstår jeg at de kan ha stoe problemer med å skulle gå igjennom det en gang til. Men for rimelig mange er fødselen en fin opplevelse.

Skrevet

Det er da dyrt! Stor forskjell på vanlig fødsel og KS i kostnad, som igjen fører til at vi må betale med skatt.

Så en operasjon, det tør du? Lykke til.

Dessuten tror jeg at du bør adoptere neste barn

Skrevet

Ingen som har sagt at KS ikke er dyrt? Skriver at det ikke bryr meg at det er dyrt da jeg faktisk har betalt skatt i mange år selv. Det er en rettighet jeg har som alle andre har! Derfor bryr jeg meg ingenting om hvor dyrt det er.

Kommer til å få et barn til etter denne, bare for å opplyse deg! Er ikke din sak idet hele tatt! Folk har forskjellig angst for forskjellige ting. Jeg har angst for å føde, andre har angst for operasjon, andre har angst for sykehus og velger å føde hjemme, og andre har angst for medikamenter og vil ikke ha epidural eller SE en sprøyte. Alle er forskjellige, og det må du bare svelge, Anonym 19:39, før du slenger ut av deg fordommer du ikke vet en dritt om!

Skrevet

Og hva vet du om hva jeg har for erfaringer?

Nå slenger du dritt om MEG!

Men det er kanskje greit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...