Gå til innhold

Hva er dette..babyen eller kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hender at magen blir helt hard. Ikke hele magen, men akkurat under navlen, og litt utover sidene, og så blir magen helt skeiv. Det er ikke vondt, og når jeg stryker over magen, kjennes det ut som om jeg kan følge kroppskonturen til babyen. Litt større og bulkete/rundere på enkelte områder (innbiller meg det kan være ryggen/rumpa). Kjenner det mest etter jeg har vært i bevegelse eller har sittet rolig en stund for så å legge meg ned på ryggen for å hvile litt. Da står en hard bulk/uformelig ball rett opp fra gravid magen.

Flere som har det/har hatt det sånn? Er det babyen som snur seg, eller er det dette som er kynnere. Det varer ikke lenge før magen er som vanlig igjen. Er førstegangs, så aner ikke hvordan kynnere kjennes ut. Er forresten 20+ 5 i dag. Kan liksom ikke si at jeg har hatt det sånn voldsomt, som jeg vet om. Hender magen blir hardere, men det er som regel etter sex...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm.

1gangs jg å så jg kan iallefall ikke komme me no svar.

er 28+0 i dag og jg må si jg har vært borti dt samme.

både me og uten at magen er skjev.

t.o.m trudd at magen sku explodere:P

hehe

Skrevet

Jeg opplever det samme for tiden, men jeg tror det bare er kynnere. Tror bebisen er litt for liten ennå til å presse seg sånn på magen og lage den skjev osv.. Da skal det jo være liten plass der inne før den får til det. :)

Skrevet

ja,mulig dt. kan høre me jordmora om et par uker:)

er jo fordi vi ikke vet at vi spørr.:)

Skrevet

det er kynnere:) heilt ufarlig, nokon kjenner det berre bedre enn andre. Livmora som trener seg til fødsel. Har det også på samme måte. Men kynnere skal ikje vere vonde...men kan vere litt ubehagelig til tider.

Klem:)

Skrevet

Godt å høre at det er flere som opplever det samme, ikke det at jeg har engstet meg noe for det, men greit å vite hva det kan komme av :-)

Regner med at det ville ha gjort vondt om det var noe som ikke skulle være sånn... og siden jeg har en aktiv liten jente der inne, så er nok alt som det skal :-)

Skrevet

Jeg opplever også det samme. Men jeg har ofte menssmerter når det skjer.. Noen andre som får det?

Skrevet

Opplevde faktisk dette i dag jeg også. Magen ble hard rundt navelen, og helt skjeiv. Stod mye mer opp på høyre siden. Så ble magen mykere igjen og mer rett.... Trykket litt rundt ved navelen, og da er jeg sikker på at jeg kjente babyen... Er 25+5... Har også mye kynnere i perioder. Da blir hele magen hard, og jeg har ofte litt menssmerter samtidig... Disse kan komme både når jeg beveger meg og når jeg ligger og slapper av. Mest på ettermiddag og kveld egentlig..

Førstegangs jeg også. Fint å kunne dele erfaringer her når man ikke har flere svangerskap å sammenlikne seg med... :-)

Skrevet

Magen min blir ikke hard, men opplever det samme. Menssmerter. Er ubehagelig.

Skrevet

Samme her. Spesielt en natt ble magen steinhard og helt skakk. Mye høyere på høyre side. Sikkert kynnere, men etterpå sparket babyen på samme side, så helt tydelig at det var der h*n lå. :)

Skrevet

Jeg har ikke menssmerter i forbindelse med dette, det er mer enn sånn vibrerende kile følelse. Det er på høyre side magen min er helt skeiv også, og når magen blir "naturlig rund" igjen, sparker babyen som bare det, på høyre side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...