Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags ting kan man egentlig se på ul i uke 12?

Skal på ul da og ville gjerne visst hva de fortalte meg og hva de så etter.

Er privat, ikke henvisning

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er innom fra 2.trimester :)

Jeg var på ul i uke 12.

Da så vi en veldig aktiv krabat! Vi så fingrene, hjertet som slo, profilen (nesen, munnen osv.) Det var veldig gøy! Det gikk ikke an å se kjønn, det kunne bare eksperter gjøre på det stadiet sa legen.

Jeg har forresten lagt ut et bilde av den ultralyden på profilen min, så kan du jo se litt selv :)

Det ble dessverre litt uklart, for jeg tok bilde av ul-fotoet med telefonen min for å få d inn på pc.. :/

Men du kan se hva det er. Knøttet ligger med ene hånden under hodet, og den andre er oppe å "vinker". :)

Skrevet

Tusen takk for informajsonen. Gleder meg allerede:)

Skrevet

Man ser en liten baby ,kan se hender føtter,hjerte osv.

Når jeg var på ul i uke 13 når william lå i magen ,kunne vi se kjønnet .Jeg så det ble en gutt før legen sa det.hehe

Gled deg masse ,det er kjempe gøy.:)

Jeg var på ul i dag ,er bare 5 uker på vei med nr 2 ,men jeg så hjerte slå:)

Lykke til.

Skrevet

Hele poenget med en ultralyd-undersøkelse i uke 12 må da vel være å:

1.Sjekke om ungen har nesebein.

2. Måle størrelsen på en eventuell nakkefold.

Begge deler gir indikasjoner på om fosteret har Downs.

Så er det kult om ungen ellers ser ca ut slik den skal mht hjerne, hjerte og andre indre organer, antall armer og bein.

Når det gjelder mors sensasjonslyst, så er det absolutt den beste ultralyden, hvis man vil se nurket sparke fra og suse frem, snurre rundt etc.

Men det er altså ikke derfor jeg tar ultralyd i uke 12, som du sikkert skjønner.

Skrevet

Jeg skal på ul når jeg er 12 u selv. Det er på onsdag. Både gruer meg og gleder meg. Så redd noe er galt. Tårene kommer til å trille uansett. Er såååå følsom nå!!!

Skrevet

Legen min sa at de ikke har lov til og sjekke om babyen har downs osv...(på tidlig ul)

Skrevet

Kommer fra ul nå 30 min siden. så en liten krabat med armer og ben og fin nakkefold. gikk privat. det er jo strengt tatt derfor man går til ul i uke 12 for å se om ungen har downs.

man må vel gjøre det privat, men er du veldig bekymret tror jeg du får det av det offentelige. 1200.- betalte jeg på majorstua klinikken. Det var definitivt verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...