Gå til innhold

P-stav, noen? (samme som DiB)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre at pstav og hormonspiral begge var lav i hormondosen. Stemmer dette? Er det vanlig lege som setter inn P-staven?

Noen som har p-stav og kanfortelle litt om deres erfaringer?

(Liker ikke helt tanken på å "rote" oppi der for å sette inn spiral, siden jeg hadde, for meg, en tøff fødsel)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt p-stav. Kan dessverre ikke si noe om hormonene i den, men må si at jeg var veldig fornøyd med den :)

Ikke noe problemer, lett å sette inn å ta ut når den tiden kom.

Var fastlege som satte den inn og tok den ut

Skrevet

Jeg kan heller ikke si noe om hormonmengde i p-staven i forhold til spiral, men jeg har hatt p-stav og jeg var ikke fornøyd.

Det var den vanlige legen min som satte den inn, ikke noe spesielt smertefullt, bare litt ekkelt å se på :P

De 2 første mnd fungerte alt fint, jeg mistet mensen (som de aller fleste gjør, eller ihvertfall får redusert blødning) Men så begynte jeg og blø og det gjorde jeg i maaange uker i strekk. Da jeg hadde hatt staven i ca ett halvt år, tror jeg det var, med blødninger i større eller mindre grad hele tiden, gikk jeg til legen for å ta den ut.

Han mente jeg burde se det an, at kanskje blødningene ville gi seg, men da var jeg så lei at jeg ikke orket mer :P

Det var forresten mye værre å ta den ut enn å sette den inn. Tok ca 3 kvarter før legen fikk tak i den, og fikk dratt den ut.

Skrevet

Jeg kan heller ikke svare på hormonene i staven i forhold til spiral.

Men jeg har også hadd p-stav og jeg var IKKE fornøyd, hadde den i litt over ett år og da maktet jeg ikke mer, skjønner ikke at jeg holdt ut så lenge engang.

Kunne blø i flere uker så to uker uten, og så 3-4 uker med mens igjen... Og det gjorde vondt og det var ekkelt når man hadde armen hengende over stolen.

Det var fastlegen min som satte inn og tok ut. Gjorde verre å ta ut siden han måtte snitt opp, når han stakk den inn så snittet han ikke men presset den inn under huden.

Hadde en venninne som også måtte ta ut p-staven etter en stund siden hun fikk blødnings problemer, er ikke noe serlig med mensen i 4 uker i strekk kan jeg si deg...

Men er jo ikke sikkert du får det slik

Skrevet

Jeg har også prøvd... Hadde den kanskje et år?

-I starten var det helt bra. Etter 7-8 mnd begynte jeg å spotte, ikke ille, men nok til at jeg måtte gå med truseinnlegg,... -Legen sa også at jeg skulle holde ut. Til slutt gav jeg opp, -drit lei.

Både det og sette den inn og ta den ut var helt greit, men jeg har et "pent" arr på armen som minne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...