Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"alle" sier norge, men er det virkeli det?

hvorfor er andre land bedre å bo eventuelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil virkelig si Norge jeg da. Hvem vil vel si opp bl.a. gratis lege til barna.

Og hvem vil vel ikke bli hjemme med sine nyfødte.

Bryr meg ikke om dyr bensin og sykehuskøer jeg - for det positivet vil alltid veie opp for det negative. Dessuten er det mye med øynene som ser også.

Kunne ikke hatt det bedre jeg:)

Skrevet

Kommer vel an på boforutsetningene. Jeg liker meg veldig godt i USA, men kunne ikke av den grunn tenke meg å være født inn i f.eks en gjennomsnitts svart arbeiderklassefamilie i Florida.

Sånn gjennomsnittlig, i forhold til Human Development Index og alt det der er nok Skandinavia, Nederland og Canada fjonge steder. Men så er jo HDI ganske basert på klassisk sosialdemokratiske velferdsstatsverdier, så det sku' da bare mangle. Ut fra et perspektiv om allmenn velferd også for de som ikke kan yte i stor grad, er Norge klart blant fem på topp.

Ender vel opp som en smakssak, som det meste annet.

Skrevet

Jeg har bare prøvd å bo i Norge så ikke vet jeg, men jeg synes vi har det jævla bra her og kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted :)

Skrevet

Vi har det fantastisk bra i Norge og det er et veldig godt land å bo i på mange måter. Men det at vi har det så bra på mange områder gjør oss nok ikke til et lykkeligere folk enn mennesker i mange fattigere land.

Tror ikke god økonomi automatisk gir lykke. For ved å ha det så bra materielt og med så mange goder, blir vi bortskjemte og krevende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...