Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre at pstav og hormonspiral begge var lav i hormondosen. Stemmer dette? Er det vanlig lege som setter inn P-staven?

Noen som har p-stav og kanfortelle litt om deres erfaringer?

(Liker ikke helt tanken på å "rote" oppi der for å sette inn spiral, siden jeg hadde, for meg, en tøff fødsel)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt om p-stav men p-ring. Den kalles Nuva ring. Jeg hadde den før jeg ble gravid og var veldig fornøyd med den. Den setter en inn selv og fjerner etter 3 uker. En uke uten og så på igjen.

Skrevet

...men den inneholder jo østrogen og det er derfor jeg vil ha stav eller spiral. Pga det lave hormonnivået. Minipiller blir pes å huske på.

Skrevet

Hei!

Jeg fikk satt inn p-stav 8 uker etter fødsel, fikk gjort det hos fastlegen min. Men måtte først gå på minipillen cerazette i en uke, bare for å være på den sikre siden at kroppen ikke reagerte på hormonene.. P-staven er jo ganske dyr, så kan lønne seg..

Ellers så legger jeg ikke så mye merke til den, var litt ubehagelig uken etter at den ble satt inn, det er liksom et fremmed objekt i armen din, og du kjenner den godt fra utsiden, men det er meningen.

Nå skal det sies at søsteren min ble gravid med p-stav, den ble satt inn feil og forsvant i kroppen hennes... Dette har ikke skremt meg, men bare sørg for at legen du bruker har gjort det før(det hadde ikke hennes.!)

Ellers så synes jeg at det er kjempe herlig å slippe å tenke på prevansjon i tre år! Har ikke lagt merke til noen hormonforstyrelser, og er i det hele kjempe fornøyd:)

Men lurer du på noe mer er det bare å spørre!

Skrevet

Jeg også gkk på cerazette en stund først for å sjekke at jeg tålte det.

Cerazette er østrogenri og siden de bruker dette som test er jeg nesten heelt sikker på at staven er det og.

Jeg har bare hatt den i 5 mnd men foreløpig veldig fornøyd :)

Skrevet

forresten jeg fikk henvisning til gyno for å sette den inn fordi min fastlege aldri hadde gjort det før.

Og den er jo ikke så dyr om man har tenkt å bruke den i 3 år. Billigere enn p piller :)

Skrevet

Hei klumpen&meg. Cerazette inneholder ikke et eneste mikrogram østrogen, det er derfor den pillen har blitt så populær = færre bivirkninger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...