Gå til innhold

Amme-innlegg-jungelen ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare få anbefale Thermobaby-Ammeinnlegg til de av dere som drukner i forskjellige merker og blir forvirret oppi det hele...Ammingen av første jenten min ble ganske tøff, mye sprukne smertefulle brystvorter etc...Og disse var dem jeg fant aller best. (Kastet natusan sine rimelig raskt) Vi kjøpte dem på Babykos i Bergen, aner ikke hvem andre som selger dem.... Thermobaby-Ammeinnlegg innerst, ullinnlegg utenpå, så ammebH utenpå det igjen...Worked like a charm... På Storken fikk jeg beskjed om å klippe opp et flanell-laken i små rundinger og bruke dem,men de ble jo søkkvåt med en gang og om de tørket på brystet så måtte jeg lirke dem av for de satt sånn fast...Urk.

Ville nå bare anbefale utifra egne erfaringer ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte flanellslaken da jeg ventet nr 2, kokte det i vaskemaskinen, tørketromlet det etterpå, og klippet rundinger og la dem dobbelt og tråklet rundt. Det fungerte helt topp for meg. Brukte ammeinlegg fra natusan med nr 1, og det funka heller dårlig. Og ullinlegga måtte jeg bare kaste. Babyen fikk trøske i munnen da jeg fikk penicillin pga brystbetennelse, og det smittet over på puppen. Jeg har tatt vare på mine doble flanellsammeinnlegg, og kommer til å bruke ulltrøye for å unngå brystbetennelse. Men jeg venter jo nurket i november, så det er jo kaldere da...

Skrevet

Brukte ullinnlegg med nr 1 og kjem til å bruke dei same denne gangen og. Det er jo berre å vaske dei etter kvart. Trur eg har 4 sett med ammeinnlegg ja.... Er ganske fornøyd med ullinnlegga. Likte best janus sine ammeinnlegg i ull.

Skrevet

Brukte ammeinnlegg i bomull fra Voksi. De har plast på utsiden slik at ikke noe trekker igjennom. Kombinert med ull innlegg (fødte i januar) hadde jeg ikke behov for engangsinnlegg. De klistrer seg jo bare fast uansett. To sett med bomull og to med ull så hadde jeg ikke behov for noe annet, og jeg kan love at jeg lakk som ei sil lenge, så de funker supert.

Skrevet

Kjøpte noen ullinnleg på nøstebarn her om dagen. Har fått dem anbefalt av venninner, så jeg håper det fungerer.

Hun i butikken sa de hadde mange fornøyde kunder og så var de billigere enn andre 68 kr paret? Stemmer det?

Skrevet

Det var litt dyrt syns eg. Får ammeinnlegg på Sparkjøp til kr 49,50 Tom og Trine. Dei liknar veldig på Janus sine. Eg trur ikkje Janus lager ammeinnlegg lengre.

Skrevet

Har ikke Babykos her hvor jeg bor, men fant en favoritt under forrige ammerunde. Apotek1 selger Chicco sine ammeinnlegg, de var helt supre! Meget god oppsugingsevne, og klistret seg ikke fast i puppen.

Den første måneden brukte jeg ullinnlegg innerst, og Chicco utenpå, etter det motsatt.

Natusan var noe dritt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...