Gjest Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Sitter og spiser og hørte noen rare lydder fra terassedøren. Så kommer det plutselig rare forte klikkelyder bortover gulvet og jeg så seriøst for meg en gigantisk rotte eller et annet skummelt dyr og tør knapt snu meg for å se. Reiser meg opp (vinkelstue så ser ikke terassedøren fra her) og går mot lyden og blir møtt av noe sort, hvit som kommer rett opp mot ansiktet på meg. Ja, jeg innrømmer det, jeg skrek faktisk. Herrefred som jeg skavatt. Heldigvis viste det seg å bare væren en skjære som tydeligvis har forvillet seg inn og nok ble skremt opp når jeg kom mot den, og den klarte heldigvis å finne veien ut igjen selv også, men uff... Fortsatt puls på 200 her jeg. Minst! *grøsser*
blond Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Hjelp! Fugler er ekle! Soverommet vårt var magnet for fugler en periode og vi måtte slutte å ha vinduet helt åpnet. Det var ordentlig ekkelt, mannen min måtte jage ut den vettskremte og alt måtte vaskes og skiftes. Nå har jeg lært!
Mamma til to tette Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Jeg er verre, jeg ble livredd av en liten spurv som klarte å komme seg inn verandadøren. Skreik og kjørte en stol opp mot verandaen slik at den ble skremt ut. Stod i sofaen etterpå og så ut på den lille altanen og den sikkert sjokkskadete fuglen bare stod som i transe på et stolbein. Ringte mannen min som var på Østlandet og krevde at han skulle komme hjem for å bli kvitt den fuglen. Hører med til historien at jeg var gravid og full i galskaphormoner. Han bare lo og lo. Og jeg ble sintere og sintere for tenk hvis den lille fuglekroppen hadde smittet min gravide kropp med noen ekle bakterier? He he
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Grøss! Jeg har skikkelig fugle-fobi (litt flaut, men..) Tar heller i en edderkopp enn i en fugl. Forstår du er stresset :-S
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Hehe... var nok mer at jeg skvatt, jeg er ikke redd for fugler, har før plukket opp og "kastet" ut noen småfugler som har forvillet seg inn (og vasket meg veldig godt etterpå), men jeg fryktet det var en rotte eller noe annet ekkelt. Edderkopper er mye værre for meg, jeg har to ganger ringt mannen slik at han har kommet hjem og kverket dem for meg når jeg var hjemme medmini *flaut* Han jobber riktignok bare 3-4 minutters gå-tur unna da, men dog. Lurer på om vi kanskje er sånne som tiltrekker oss dyr, har før opplevd å ha flere småfugler, frosker, padderog endatil en flaggermus inne i stuen....
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 hehe...det skjønner jeg godt...sikkert like livredd som jeg var den gangen jeg oppdaga en stormåse på stuagulvet hjemme hos foreldrene mine.... Lå på sofaen å sov ( var gravid med eldstemann) og så hører jeg: Bakk-bakk-bakk....veeeeeldig nærme og rett forran meg så sto den svære fuglen å glodde på meg....hyla noe vanvittig og måsen fikk panikk....jeg tok av og fløy over sofa-lenet ( svært mage og hele greia, var høygravid) måsen dreit og med litt kav og kræsj først i vinduer og døråpninga for den etter det som da føltes ut som ei evighet så kom den seg ut... Pappa kom løpende ( han sov middagnede) og lurte på hva spetakkelt var....han holdt på å daue da han så det som måsen hadde "lagt igjen".... Har i ettertid had et litt anstrengt forhold til den fugle typen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå