Gå til innhold

Har snart fått nok av dette landet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har verdens høyeste veiskatter/bilskatter og avgifter ellers knytta til det. Og industriverdens dårligeste veier.

Vi har mange mange oljemiliarder med har ikke penger til å ta oss av gamle og syke på best egnet måte

Osv osv osv

Og nå synes ikke hun Halvorsen at vi har høye nok bensinpriser uten regjeringen skal mes sannsynelig høye bensinprisen. Og dette kommer selvfølgelig ikke gå ut over henne/dem uten stakkers ola nordmann som trenger bilen sin for å komme seg på jobb.

Nå er jeg møkk lei det forbanna landet her.... Og Norge skal være verdens beste land å bo i, bullshit...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja og så vil de legge ned Ullevål sykehus.....dette blir bedre og bedre.....

Skrevet

Jeg er enig med deg i mye, men så spørs det litt hvilket perspektiv man ser tingene i...... du slipper f.eks å søke om å få lov til og få et nytt barn hvis det du har dør i en katastrofe.....

Skrevet

I det store bildet lever vi i et land der vi har det fantastisk bra. Beviset for det er at det som engasjerer flest folk politisk i Norge er bensinprisene. I mine øyne er det et par andre områder i verden/landet som er tusen ganger viktigere.

Skrevet

Ja, hvis du tror det er ille å bo i Norge foreslår jeg at du forsøker å bo i et u-land en tid...

Skrevet

Korleis det er med skatter og avgifter generelt i ungarn veit eg ikkje. Men bensinprisen har gått opp her også, og det er faktisk folk som ikkje har råd til å beholde jobben sin lenger. Dei tjener mindre enn det koster å pendle.

Skrevet

Prøv et annet land da? Det er ganske lett å emigrere når man er norsk statsborger.

Det er ikke det minste synd på oss, verken fordi oljeprisene er høye eller oljepengene settes på bok til kommende generasjoner. Vi er bortskjemte som faen.

Skrevet

Jeg er lei av dette landet jeg og.. men det er fordi det vi nordmenn er mest flink til er å KLAGE. Aldri noe er bra nok, og vi har det sååå forferdelig.. Greit nok at det ikke er noe gøy at bensinprisene går opp, men det finnes værre ting i verden.

Skrevet

Enig! Er det noe jeg er møkk lei av er det når folk sutrer over hvor fælt det er å bo i Norge, prøv å bo ett år i et afrikansk land f.eks og se om de ikke forandrer mening fort!

Skrevet

jeg blir like fasinert vær eneste gang

Skrevet

Ja, det minner meg om sutrete, bortskjemt unger som ikke aner hvor godt de har det... Skulle tro voksne visste bedre.

Skrevet

Ein trenger ikkje dra til Afrika. Det kan vera hardt nok å vera østeuropeer. (ikkje for ein nordmann i østeuropa da)

Skrevet

Jeg savner barnetrygden(!), bostøtte og ordninger med gratis sykehusopphold ved fks fødsel eller blintarmoperasjon.

Lønningene er generelt høyere enn mange land,også. Så da kan man ikke akkurat sammenligne bensinprisene med land hvor man tjener en brøkdel, mens bensinprisen ligger langt under den norske.

Norge har mange støtteordninger for nybakte mødre som ikke mange andre land har. Så jeg ville tenkt meg om, før jeg klaget altfor mye.

;o)

Må smile litt,hver gang jeg ser innlegg om overgangsstønaden, og når den kommer denne mnd..."Har dere fått utbetalingen i dag??!"

;o) Dere vet ofte ikke hvor godt dere har det.

Nedskjæringene i sykehus osv, det kan jeg være med på er tullete!

Men det er mange ting dere må være takknemlige for,også. Noen av oss har null utbetaling av "gratispenger" bare fordi vi har barn...

Skrevet

Signerer både spetakkel, vanilje og pila over her.

IKKE enig med HI. Syns Halvorsen er ei modig, og fornuftig, dame som øker avgifta.

Se det store perspektivet hadde hjulpet mange, ikke minst FrP...

Mye vil ha mer.

Skrevet

Jeg føler ihvertfall at jeg trakk vinnerloddet i det store lotteriet da jeg ble født i Norge.

Tror du trenger perspektiv på tingene, jeg.

Norge er Verdens beste og tryggeste land å bo i!

Skrevet

Jeg er hverkan sutrete eller bortskjemt, så den kommentaren kan du spare deg for. Har bodd i andre europeiske land enn Norge og har litt sammenligningsgrunnlag. Og Norge er ikke det beste landet å bo i. Men man kan ikke bare bestemme seg for å flytte når man har barn. Det er litt mer komplisert enn så

Skrevet

Helt enig med Vanilje. Tenk så flaut at vi virkelig bruker så mye tid på å sutre og grine over bensinprisene, når det er like mange hjemløse som innbyggere i Norge bare etter katastrofen i Kina. Ja, dette er et skikkelig møkkaland du, med 1 års barselpermisjon, gratis sykehus, gratis lege og tannlege for barn, osv osv. Vi har det vondt!

Skrevet

Åh så enig:))) Tar meg titt og ofte i å tenke "hvor kommer alle disse pengene fra og hvorfor får ikke jeg noen?????"

Skrevet

Jeg kjenner at jeg blir så opprørt at jeg må svare en gang til. Jeg kan ikke fatte at mennesker i et land som Norge ikke ser at vi er verdens bortskjemte lillebror som har alt vi måtte ønske og mere til - i forhold til store deler av verden.

Jeg har sett kampanjen som pågår for å senke bensinprisene. Tenk om de som bruker energi på denne kampanjen, kunne vært like engasjert i å gjøre verden en bitte liten smule bedre.

Bensinprisene bør vi betale ydmykt og med glede for all den forurensningen vi forårsaker.

Skrevet

Men det er jo bare å flytte... Sutrekopper vil vi ikke ha.

Skrevet

Norge er et fantastisk godt land å bo i. Selv om vi har en del ting vi gjerne skulle sett var bede her også så vet ikke jeg hvilket land jeg ville byttet med.

Greit nok at de har fine veier i Tyskland, men neimen om jeg ønsker meg de reglene for foreldrepenger eller de utfordringene de står ovenfor i forhold til pensjoner. I USA har de besnærende lave skatter. Det er sikkert et flott land å være veldig rik i, men jeg betaler heller skatt mot et offentlig helsevesen og sossial sikkerhet.

Maten er billig i India, og universitetene til dels veldig gode, men neimen om jeg ønsker at jeg var født der.

Jeg må innrømme at jeg ikke er glad for de høye bensinprisene jeg heller sån i det daglige, men jeg tror det er den riktige veien å gå for å tvinge oss til å sløse mindrre. Det kan føre til at vi kjøper mindre biler, mer miljøvennlige biler, kjører mindre og sørger for å få kortere reisevei til jobb. Det trenger miljøet.

Skrevet

Norge er et kjempebra land å bo i.

Prøv nesten et hvilketsomhelst annet land en stund så ser du fort det.. tenk bare på permisjonsreglene vi har, et av de beste i verden.

Alle mulige stønader og hjelp man kan få.

Klart det ikke fungerer perfekt, men jeg angrer ikke på at vi flyttet hit fra England i 2005 (det eneste jeg savner er puben på hjørnet :-).

Skrevet

Enig med Vanilje. Vi er veldig heldige som bor i Norge.

Skrevet

Er fornøyd jeg.....har det helvetes godt her....og er vel derfor vi syter så jævlig også, pga at vi har det kansje litt for godt?

Bensina får koste det den koster ( bor på landet selv)...

Skrevet

Ja,hvorfor får ikke vi disse pengene også???

Hei, vent...VI FLTTET JO FRA NORGE! ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...