Gjest Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Hvis jeg skrev innlegg om at jeg drikker vin hver dag eller ofte andre innlegg om at mannen min er mere borte enn hjemme at jeg kanskje ofte er deppa og redd for ting...... Sammenligner ikke dette med Riga sin situasjon, men en tenkt situasjon. Jeg ville blitt bekymret for meg selv jeg.....fordi man ser bare selve innlegget og aner ikke hvordan RL egentlig er for hovedinnlegger. Man trekker enkle konklusjoner basert på den informasjonen som er tilgjengelig.
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Jeg ville ikke det, men det er fordi mitt "helhetsinntrykk" av deg over lengre tid her inne er godt! I motsetning til visse andre... Tror få er så naive at de baserer sannheten på ett eller to innlegg.
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Avhenger hvordan man legger det fram og hva man skriver. Folk må få blåse ut, men det er hva man skriver og hvordan man legger det fram som gir grunn til bekymring eller ei. Selv slitt psykisk( lettere depresjoner, litt angst i små peroioder, men har aldri latt det gå utover barna mine siden jeg holder godt på nettverket mitt og har fulgt opp behanling. Så jeg vil ikke si at man skal stigmatisere alle som sliter psykisk som "mindre gode foreldre". Men det er hva man SELV gjør med sin situasjon som avgjør om barna blir skadelidene eller ei. Hvis en person har lite nettverk, gjør lite selv, ikke får hjelp, viser liten vilje til å løse situasjonen utover å "klage og suttre" så kan jeg se god grunn for å gripe inn. Jeg snakker åpent om dette til omgivelse, så jeg føler ikke jeg "utleverer" med i negativ favør, siden jeg tåler å stå for det, med åpne øyne. Skulle barnevernet plutselig dukke opp her så hadde jeg nok blitt litt lattermild og invitert dem inn på kaffe og en hyggelig prat og full omvisning i heimen. ;-)
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Takk for den spetakkel:) Joda jeg ser den, men hvis jeg hadde skrevet veldig mange slike innlegg som jeg beskriver ville kanskje inntrykket vært annerledes.... ikke sant?
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 På den første ja dersom det var snakk om mer enn ett glass hver dag hele tiden. Jeg kan godt drikke 1 glass vin hver dag en uke når det er ferie, og så ikke noe på flere måender, men hadde jeg drukket flere glass vin daglig hele tiden så håper jeg nesten at noen hadde reagert om jeg fortalte om det og ikke selv innså at det faktisk er et problem.
blond Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Alkoholforbruket du beskrvier kan av feil mennesker tolkes som om du er periodedranker... Små ting kan fort bli store på nettfora. Folk tolker som regel ut fra egne erfaringer og overdriver konsekvensene. Det er mye verstefallstenkning.
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Nja, vin hver dag synes jeg ikke noe om. Alle er vel redde og deppa av og til. At mannen din er mer borte en hjemme er vel ikke omsorgssvikt, men jeg synes det gir barn et feil bilde av et samliv og de mangler en stabil farsfigur. Jeg mener at barn bør lære hjemme at kjønnsrollemønsteret er mer nyansert enn som så.
Blue Lady Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Hadde ikke blitt bekymret. Ang. alkoholen så drikker jo franskmenn og sikkert mange andre vin til maten hver dag, uten at alle de franske barna er under BV av den grunn. Det finnes mange alenemødre, som da ikke har mann i det hele tatt. (tenker som motpol til den at "mannen din er mer borte enn hjemme")
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 hehehe ja jeg tenkte mere kombinasjonen av alkohol hver dag og ingen mann hjemme:)
Northernlights Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 Hvis du drikker alkohol hver dag, er så deprimert at du ikke fungerer, og alltid er alene, så hadde jeg anbefalt deg å søke hjelp,ja. Men sier som andre sa; litt vindrikking på kvelden innimellom,depresjoner som plutselig kan oppstå ved spesielle situasjoner, og en mann som ikke alltid er der; det er ganske så normalt.
pøber´n & je Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 Nå vet jeg jo hvem du er IRL da, så hva jeg mener teller kanskje ikke *S*
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #12 Skrevet 28. mai 2008 Nei det hadde jeg ikke men så vet jeg jo at du er en super duper mamma og verdens godeste jente også da Men om jeg trodde at du hadde det vondt og begynte å få et alkoholproblem (altså ofte var full når barna var hjemme) så skal jeg ærlig innrømme at jeg hadde meldt deg til barneværnet,, selvom det er deg det er snakk om...
lionkittens Skrevet 28. mai 2008 #13 Skrevet 28. mai 2008 Vet ikke helt dette med hun dere referere til for kjenner ikke den situasjonen. MEN Husk her overdriver man kanskje eller forteller inkognito hvor jävelig man synes man har det. Jeg tar ett glass vin hver dag (ikke nå når jeg er gravid da) - men det er faktisk sundt å drikke ETT glass rödvin om dagen - leger anbef det og jo. Mannen min er bortreist i snitt 16 dager hver mnd - gjör ikke han til noe dårlig far eller oss til noe dårlig fungerende familie Jeg hadde födselsdepresjon i 7 mndr da vi fikk dattern vår. - Om noen skulle tatt henne fra oss da ville värt SYKT. Legen fölgte opp, jeg fikk medisin og avlastning noen timer hver dag ifra andre familie medlemmer. Om noen har en kraftig depresjon så skal den behandles og ikke fratas ungen. Men som nevnt kjenner ikke denne personen så ..........
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 28. mai 2008 #14 Skrevet 28. mai 2008 HVIS du ved gjentatte innlegg hadde skrevet om drikkingen din hadde jeg tolket at du hadde vært bekymret selv, eller trengte bekreftelse på at alt var i orden. HVIS du i tillegg hadde hatt mye rare innlegg på dagtid som hadde vært vanskelig å lese pga skrivefeil (full), da hadde jeg reagert. Tingen er at vi er så mange her inne at man må faktisk gjøre en innsats for å bli sett eller lest. Mannen min er også mye borte, men for meg virker det som mange er i den situasjonen her. Du er ihvertfall ikke alene om å være redd for ting! Det er en helt egen verden her inne, med både flere og færre regler for hvordan vi behandler hverandre og oppfatter hverandre, enn i det det virkelige liv. Det kommer med andre ord helt an på øyet som leser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå