Gå til innhold

Ferie i Kroatia og Hellas under graviditeten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har planer om å reise på ferie både til Kroatia og Hellas i sommer selvom jeg er gravid. Under Kroatia turen(10 dager) er jeg 16 uker på vei, og på Hellas turen(14 dager) er jeg 22 uker på vei. Har foreløpig ikke bekymret meg noe for dette, men begynnte plutselig å bekymre meg for om det er dumt av meg å dra? Hva tenker dere? Har jo tenkt å ta alle forhåndsregler..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det går bra å dra på ferie men vær obs på en liten ting. Skal du øyhoppe i Hellas kan det være vanskelig å få seg sengeplass. Det opplevde jeg sommeren 2005. Alle hadde snakket om hvor fantastisk det var å øyhoppe der nede. I følge de reisende sto det grekere på båthavnene og reklamerte for ledige rom, bare fryd og gammen med andre ord. Det jeg opplevde var noe helt annet. Øyene var fulle, det var ikke en ledig seng å oppdrive. Vi turister kom på land, 50-100 personer om gangen, og ikke ett ledig rom var å oppdrive. Resultatet var å ligge på benker, på strender og andre harde plasser. Vel og merke ferierte jeg i august. Da har Sør-Europa fellesferien sin så d er det ekstra stor pågang. Men lykke til!

Skrevet

Hei,

Jeg bodde på Balkan første halvdel av svangerskapet. Det gikk veldig bra og jeg håper du ikke bekymrer deg.Anbefaler deg likevel der å ta følgende forhåndsregler:

1. Melkeprodukter er ikke alltid pastaurisert ( se etter bilde av en kjele på pakningen. Det indikerer om du må koke melken før du drikker den...)

2. Frukt og grønt kommer som regel rett fra gårdsbrukene og er mer eller mindre organisk dyrket. Vask godt før du spiser.

3. Undersøk på forhånd hvor du kan få legehjelp ( engelsk språklig) . helsevesenet er topp i Croatia, men språkferdighetene blandt helsepersonell varierer.

Med de beste ønsker om en flott tur

Skrevet

Vi skal på ferie til Kroatia i juli. Er ca 28 uker nnår vi reiser.. Bekymrer meg ikke for annet enn bilturen.. Hehe.. Elsker å kjøre bil så det er nokk egentlig ikke noe problem. HJar snakket med både lege og jordmor og det er ikke noe problem å reise :-) Bare å passe på hygiene.. Mat.. osv.. Stort sett det man passer på her hjemme også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...