Gå til innhold

Pass til små babyer? Isj, vrient....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips til hvordan ta bildet?

Vi har vært hos fortograf nå, men bildene blir ikke bra pga at han ikke klarer å ligge riktig.

Nå er han bare 3mndr også da, syns det er mye forlangt av en liten tass.

Blir jo litt oppgitt her.

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi tok i fotobutikk, han lå helt rolig. Fikk et bildet med litt åpen munn, men det ble godkjent. Det er de som lager passa som bestemmer.. så det kan gå, bare prøv :)

Skrevet

Uff, kjenner til den. Me tok hos ei utrent kjerring, og eg måtte på død og liv holde ungen opp mot ein skjerm, for det gjekk ikkje an at ho låg. Hendene mine måtte heller ikkje visast. Jada, enkelt når ungen er 2,5 mnd liksom. Ungen ligner verken seg sjølv eller ein baby på bildet.. På grunn av lyset så ser ho ut som ein rødhåra skalla bussjåfør (fritt valgt yrke).

Deler frustrasjonen din.

Bildene trenger ikkje vera bra for at dei blir godkjent da. Så lenge augene er åpne, og det ikkje er skygge i ansiktet.

Skrevet

Jeg har tatt bilder hos fotograf hvor de ligger på et hvitt teppe på gulvet.... hvordan går det an å ikke ligge riktig? Urolig da eller? Tror vi tok en gang i vippestol også med et hvitt teppe under.

Skrevet

Jeg holdt mini på fanget, måtte lene meg litt vekk sånn at han kom foran hvit bakgrunn. Hos fotgraf.

Skrevet

Jeg tok passbilde til luca da han var 2 uker gammel. Tok det hos fotograf, han la et hvitt håndkle på gulvet, og jeg la mini oppå. Tok ett bilde, og vips, var det ferdig. Ikke noe problemer det. På politikammeret spurte de om jeg hdde tatt bilde selv, for han hadde armene litt i veien, men de klarte å klippe armene bort på passet.

Skrevet

Jo når babyen bare ligger med hodet mot den ene sida konstant pga at han er for stram på den ene siden av nakken.

Får ikke noe bar gokjent bilde av det :(

Skrevet

Var og tok passbilde da vår var 3mnd, han hadde favorittside og stram på siden av nakken. Jeg satt på en stol, hadde et hvitt teppe mellom meg og babyen, han satt på fanget mitt og så støttet jeg opp hodet hans under teppet (ses ikke på bildet pga det hvite teppet). Da ser han rett frem på bildet. Tok for meg selv også, bildet hans ble godkjent hos politiet men ikke mitt:) Var hos sjøwall i oslo.

Skrevet

Bare vent til neste gang han trenger pass du hehe ;) vi skal ha pass til toåringen nå og det er tusen ganger vanskeligere enn når hun var 3 mnd :-S

Legg et hvitt teppe i vippestolen, gi ungen mat slik at han er tilfreds og rolig og ta hundrevis av bilder :)

Du kan jo redigere de på pc etterpå slik at ansiktet fyller så mye av bildet som det skal osv..

Skrevet

Tok passbilde på yngste når hun var ca 2mnd. Gikk kjempefint. Hadde på meg en hvit genser(det skal jo være lys bakgrunn) og tok bildet i automaten på politistasjonen. Sto opp og holdt henne foran magen/brystet mitt. Gikk kjempefint, ble veldig bra bilder. Andre ganger har vi tatt det hjemme selv på barna og klippet til i rett størrelse på dataen og fått printet det ut på fotobutikk.

Skrevet

Takk for svar :) var mange gode tips her.. Skal prøve igjen på mandag tenkte jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...