Gå til innhold

problemer med stedatra....noen erfaring????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har stebarn,særlig vanskelig med 10 års jente ,bor sammen god tid,men blir ikke noen endringer.prøver å bli så tolmudig som mulig,alltid tenker på dette.jeg selv har stemor,hadde alltid dårlig forhold...prøver å veie alt som jeg gjør...

kanskje jeg kan ikke gi henne den elskren som hun har behov for,men jeg gjør aldri noe galt mot henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skjønte jeg ikke noe av. Har 10-åringen behov for en elsker???

Skrevet

Skjønte heller ikke helv hva du mente. Var formulert litt rart.

Kan du kanskje skrive det på nytt, men på en annen måte?

Skrevet

Hun mente nok den kjærligheten hun trenger, ikke gjør dere så jævla dumme nå da.

Skrevet

Aha... beklager skjønte det faktisk ikke i innlegget til HI...

Skrevet

Dette er sikkert skrevet av en person som egentlig kommer fra et annet land enn Norge.Vi klarer da fint skjønne,om vi prøver, å forstå hva hun mener.

Jeg synes at det er bra du prøver. Da vet du iallefall at du gjør ditt. Og det er alt du kan gjøre.

Jeg må få si en ting til: Barn, spesielt jenter i den alderen, er svært ofte sjalu på fars nye kone. Og hvis du gir henne rom for alenetid sammen med faren sin, uten at du er med, tror jeg det blir bedre for barnet.

Vær omsorgsfull, og tenk alltid på henne som et BARN. Ikke se på henne som noe annet enn et barn, som trenger kjærlighet og støtte lenge,lenge, fra dere begge to.

Regn med noen vanskelige år, men det er payoff om du klarer behandle henne fint i det lange løp.

Snakk mye med henne =o)

Og involver henne i ting dere to kan gjøre sammen, som er koselig.

Lykke til.

Skrevet

Tar meg den frihet og oversetter:

Har et stebarn,og det er veldig vanskelig med 10 år gammel jente.

Bodd sammen lenge,men det blir ikke noen endringer.

Prøver å være så tålmodig som mulig,og tenker alltid på dette.

Jeg har selv stemor,og hadde alltid et dårlig forhold til henne...

Prøver overveie alt jeg gjør.

kanskje jeg kan ikke gi henne den kjørligheten som hun har behov for,men jeg gjør aldri noe galt mot henne...

.....

Altså spør hun etter hjelp til og takle en tiårig stedatter.

Skrevet

Dårlig oversatt ;o) Jeg vet...men nå skjønner dere kanskje litt mere,og kan komme med innspill. Noen av dere har kanskje stemor?Gi henne råd,da.

;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...