ble mamma 1.juli 08 Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 noen som har opplevd å ha blod i urin (urin 3+), men at det tester negativt på urinveisinfeksjon? jeg skal levere ny urinprøve imorgen, men lurer på om noen her kan vite hvorfor det er blod i urin da? noen som har opplevd det samme?
Guttemamma75 Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Veldig mange blir plaget med lettblødende slimhinner i graviditeten.. Dvs du blør lett fra tannkjøtt, nesen og i underlivet (det er jo derfor det er helt vanlig med småblødninger - spesielt tidlig i svangerskapet).. Samme slimhinnene finnes også i urinveiene... Dermed kan man lett få utslag på blod uten at det er noen infeksjon tilstede..
cille35 Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 hei, jeg gikk med blod i urinen i 5 uker, og de fant ikke ut av det kom fra. En kveld fikk jeg plutselig enormt vondt i ryggen, og smertene var så intense at jeg også fikk rier. Dette var i uke 32. Jeg ble lagt inn til observasjon, og fikk sterke smertestillende intramuskulært. Slik gikk en hel uke, der jeg var ut og inn av sykehuset - de konkluderte med nyresten, men pga graviditet ønsket de å se an om det gikk over av seg selv. Det var et smertehelvete uten like, og tilslutt besluttet de å operere og gå inn for å forsøke å manuelt knuse steinen. De fant den, og delte den i tre. Fikk lagt inn stent og måtte gå med denne i 14 dager. Jeg tisset i denne perioden bare blod, og helt ærlig, det var noen utrolig tøffe uker. Nå er stenten ute, nyrestenen ute og jeg koser meg med å endelig være frisk og kun har igjen å få ut en baby om noen uker :-) Håper ikke du har det samme som meg, men om du får smerter i nyrene/flanken, ta kontakt med lege.
snart mor til 3 Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 har ikke oversikt over målinger når det kommer til slikt,men har hadd mye blod i urinen leeenge nå..er veldig opp og ned, og enkelte dager ser man bare rødt når man har vært på do om morningen... har også vært på ekstra kontroller,samt levert inn ekstra urinprøver men det er visst ikke noe galt... så ikke vet jeg..men er nok bare å slappe av...er det noe finner vel legene ut av det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå