Babyluren Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Heisann. Har akkurat fått og sterilisert en ny Avent manuell pumpe. Har aldri prøvd dette før, og lurer på hvor mye som er vanlig å få ut første gangen. Nå hadde babyen akkurat spist, og ville ha litt til mens jeg holdt på, men jeg fikk ut vel 20 ml (ikke veldig imponerende...) Hva er vanlig? Er det meningen at man skal kunne fylle de begrene når man pumper seg? Min baby er forresten vel to og en halv uke, om det har noe å si for produksjon og resultat? Håper på svar
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Hei. Det er veldig vanlig å ikke få stort mer de første gangene, og særlig siden barnet ditt er så lite enda. Det kommer nok med økt produksjon og pumpetrening. Du kan lese mer om dette på www.ammehjelpen.no Etterhvert vil du nok kunne fylle i hvertfall 80-100 ml pr pumping. Dette kan blandes i en beholder hver kveld (f.eks etter at hver pumping er avkjølt i kjøleskap) og fryses. Jeg slet veldig med den manuelle pumpa til avent og gikk over på en elektrisk fra medela. Plutselig kom det mye mer ut :-) Og husk ... barnet får alltid ut mye mer når det dier enn du klarer å pumpe, så selv om du bare får pumpet ut 20 ml spiser barnet mye mer enn det pr. måltid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå