Gå til innhold

Tror jeg har blitt svindlet!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

og det var på finn..betalte 400 kr for babyutstyr den 18 mai og dama sa at hadde fått pengene på mandag 19 mai og skulle sende pakka samma dagen med sporing og alt....har ringt og sendt mail... ingen svarer..første gang som dette skjer meg.Hva kan jeg gjøre?? på slutten av første mail hun sendte står navnet hennes og adresse.Har noen opplevd noe sånt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åh ja da..

Venter på varer jeg betalte for 5. mai..

vedkommende påstår at hun hadde sendte dem.. ringte henne for 2 dager siden.. da var hun visst på postkontoret for å sende det..

Så vi får se innen helgen da..

Har du kontonr, kan du anmelde hvis du ikke får det du har betalt for

Skrevet

Nei...vet ikke om jeg tør å skrive navn her men hun heter ikke Tina.

Skrevet

Så utrolig dårlig gjort! Men kan jo sjekke med annonse folkene på finn, om hvordan man skal forholde seg til sånne situasjoner. Kanskje du får noe hjelp der?

Lykke til

Skrevet

Skikkelig surt det ja.

Men du har vel navn og adresse ?

Skrevet

Fonavnet kan du jo skrive - så kan jo andre styre unna anonnser fra henne.

Hva vr det du kjøpte da ?

Skrevet

det er nok ganske vanlig, har vært flere tråder om det før.

har kjøpt mye på den måten, blitt lurt en gang. men nå har jo finn tatt i bruk paypal, abefaler deg det.

Skrevet

jeg overførte pengene til hennes konto så jeg har mail,kontonr,navn og adressen hennes.har sjekket adressen hennes på gulesider.no og fant husnr men ingen tar telefon.

Skrevet

Det er ikke mange penger det er snakk om men så dårlig gjort da!!!

Skrevet

Postoppkrav! Hehe... Jeg har opplevd noe lignende, bare omvendt. Jeg solgte en Prada-telefon og sendte den i posten til Tromsø. Så snart mannen hadde fått tlf skulle han betale, men betalinga uteble. Prøvde å ringe, ingen tok tlf. Sendte mail uten å få svar. Til slutt søkte jeg opp navnet hans i tlfkatalogen og så at det var flere nr registrert på han. Ringte de, og da kom jeg til sønnen hans. Fikk tlfnr til moren (kona) og ringte og forklarte at jeg ikke hadde fått penger for tlf... Hun ble rasenge og flau og visste ingen ting om det, han hadde sagt han fikk den på jobben. Han fikk nok litt kjeft da hun kom hjem, for på kvelden fikk jeg en sms hvor han forklarte at han ikke hadde penger før om tre uker. Etter fem uker kom pengene...

Så jeg har lært at: ikke forhåndsbetal og ikke send varen før du har fått pengene. Postoppkrav er nok sikrest, da man må sende varen for å få pengene og betale for å hente varen. Men mindre man pakker in en full halvlitersflaske i en eske og sender den med postoppkrav (har opplevd å måtte betale 600 kr for å hente en vare, og da jeg kom hjem og åpnet esken fikk jeg meg en overraskelse i form av en soloflaske med vann i. Fikk imidlertid varen min da jeg truet med å politianmelde det).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...