student med mage Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 hei! samboeren min mener han skal bruke ferien sin i de dager jeg føder, så slipper jobben å tenke på evt. omsorgspermisjon, da han ikke vet om den er lønnet eller.... tror han gruer seg til å ta dette opp med sjefen, men jeg mener det skulle pent bare mangle at han får en uke velferdspermisjon m lønn uka etter jeg har født! er jeg på bærtur, eller er det samboeren min som er dumsnill? noen som vet hvilke rettigheter han har i den forbindelse? jeg er student, og han har vært i jobben siden i februar... Svar mottas med takk:)
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Hvis han jobber i det offentlige har han krav på lønnet permisjon i forbindelse med fødsel. Jobber han derimot i en privat bedrift er det ulik praksis. Da må han høre med personalavd der han jobber f.eks.
Guttemamma75 Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Alle har krav på 2 ukers fødselsperm men det er opp til arbeidsgiver om den er lønnet eller ei.....
skatten kom i mai :) Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 mannen min også gruet seg for å ta dette opp med sjefen , men etter en god del press og overtalelse fra meg tok han det opp fikk en lykkelig slutt med 2 uker lønna permisjon..
student med mage Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2008 så arti, ja det verste svaret man kan få er jo et "dessverre, ulønnet" liksom:) han jobber i det private ja. takk for svar:)
Leen Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 jeg trodde alle hadde krav på to uker, men at de bare har krav på 1.uken med lønn. I kommunen vet jeg at de får to uker med lønn. Han må jo ikke finne på å bruke ferien sin. Sånn er jo reglene i Norge, da må man benytte seg av de. Det er en grunn til at det er slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå