Gå til innhold

vond kroppslukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har jeg virkelig tatt meg i selen for å ta av noen siste kilo før bikini sesongen. Ammende som jeg er, har jeg selvsagt ikke satt i gang med DEN slankekuren. Men jeg spiser regelmessige små måltider, drikke mye vann og går mer tur. Og til sist kuttet ut ALL snop og chips. (Noe som jeg vanligvis stapper i meg)

Men etter at jeg begynnte med dette, har jeg fått en mye kraftigere kroppslukt. Jeg lukter svette, selv om jeg dusjer hver morgen. Hva kan dette komme av??? Kan det ha noe med kostholdet å gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen renser seg:-) Nå slipper du fri alle gifter i kroppen som du lagret og nå vil de ut. Pass på å drikk maaaaasse vann.

Du kan også gå på helsekost å få kjøpt rensekur, bio-drain eller detox.

Skrevet

takk for svar. Kan jeg ta en sånn rensekur når jeg ammer?? Hun er bare 2 mnd jenta mi, så hun blir fullammet.

Skrevet

Tror ikke man kan ta noen rensekur når man ammer dessverre, jeg hørte på helsekosten og mener hun sa at man måtte vente til man ikke fullammer ihvertfall.., dvs når babyen har begynt å spise en del måltider.

Skrevet

Det er nok ammehormonene som gjør det. Svetta mye mer, og med mye sterkere lukt enn før, når jeg amma gutten min.

Hadde ikke tatt noen rensekur når jeg amma, men det vet de nok på apotek eller helsekosten.

Skrevet

men er det ikke dumt aa slanke seg saa mye mens du ammer da? Hvis alle giftstoffene skilles ut, saa havner det i melken! Men det kan jo vaere hormonene ja, er jo ikke lenge siden du fodte, bare drikk masse vann!!!

Skrevet

hva mener du med at hormonene er i melken. Kommer det man skiller ut av kroppen rett i melken? Syns det høres mer logisk ut at man dersom man skiller ut giftstoffer havner de ut av kroppen og ikke i melken. Kan du fortelle litt mer om dette? Jeg har ikke peiling, derfor jeg spør..:)

Ellers så kan jeg si det, at jeg slanker meg egentlig ikke. Spiser bare sundt, og det skal vell ikke skade noen. Bare en bonus å gå ned i vekt.

• 3 uker senere...
Skrevet

Man skal ikke slanke seg når man ammer fordi giftstoffene havner i melken.

Har ingen link til deg på stående fot, men søk litt rundt på nettet på amming og slanking så finner du nok svar.

Skrevet

Har ikke så mye peil på dettte, men kommer hormoner i mm, derfor de får disse prikkene de første ukene sa de på helsestasjon. Jeg luktet veldig vondt de 4 første ukene etter fødselen ihvertfall, ble gradvis bedre.

Nå sier jo du at du ikke slanker deg, og et sunt normalt kosthold må jo bare være bra for deg og baby=)

Men hvis du er innteressert:

Dette er hentet fra http://www.greteroede.no/kurs/informasjonomkurs/gravideammende/articles/artid353260.html

gå fort ned i vekt når man ammer?

Den viktigste grunnen til å legge opp til en moderat vektreduksjon mens man ammer, er risikoen for at det ellers kan gå utover melkeproduksjonen. Det er mye kunnskap om hvor viktig morsmelken er for et spedbarn, og det gjøres mye for å motivere kvinner til å amme. I Norge anbefales det å fullamme barn frem til de er seks måneder gamle dersom mor og barn trives med det og å fortsette ammingen hele det første leveåret.

En annen grunn til å legge opp til en moderat vektreduksjon, er at miljøgifter som er lagret i fettvevet blir frigjort til blodet når mengden fett reduseres. Disse kan komme over i morsmelken. Jo langsommere vektreduksjonen skjer og jo større barnet er, jo mindre risiko vil dette kunne utgjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...