Gå til innhold

bæresjal vs barnevogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Mulig jeg stiller ett vanvitting dumt spørsmål nå, men har tenkt en del på dette med å kjøpe bæresjal til mitt lille nurk. Er det på en måte meningen at dette skal "erstatte" barnevognen, eller skal man bytte på litt og bruke begge deler? Hadde satt kjempe pris på svar fra noen som bruker bæresjal:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt bæresjal denne gangen fordi jeg knapt brukte barnevogn med førstemann. Tungvindt med vogn av og på buss når man ikke har bil, kaving i snøen om vinteren etc.

Har en sportsvogn til storebroren som kan legges ned og brukes med skinnpose eller mykbag oppi i hvis jeg trenger vogn til den som ventes i oktober :)

Skrevet

Ok, jeg tror jeg kjøper en billig brukt vogn på finn.no og satser på bæresjal jeg:)

Skrevet

Vi bor landlig til, og her hadde jeg aldri byttet ut barnevogn med bæresjal (eller -sele for den saks skyld). Brukte vogn masse med førstmann, opp til en viss alder selvfølgelig, og det var gull verdt. Bæresjal/-sele brukte vi lite.

Skrevet

Hei! Ville aldri erstattet vogna med bæresjal. De små har godt av å ligge flatt og bli skjermet for lys og støy når de er helt små innimellom. Vi skal anskaffe oss et elastisk bæresjal som et tillegg til barnevogn. Nå er det slik at vi skal ha to tette, og jeg trenger f.eks. armene fri til å passe på toåringen når vi eksempelvis er i butikken. Men skal vi gå ute så kommer jeg til å ta med meg søskenvognen vi skal kjøpe.

Skrevet

Jeg satser på begge deler ja!

Ser for meg at jeg kommer til å bære på småturer, -lufte turer med hunden etc. -Bal å dra vogn ut og inn av byleilighet mange ganger om dagen. På litt lengere turer, og når vi skal noe blir det nok vogn.

Skrevet

Jeg gleder meg til å trille turer. Har tenkt å kjøpe en bæreordning etterhvert, men må se an ungen også har jeg hørt. Noen liker å bli båret og andre ikke.

Skrevet

Jeg går for begge deler, men vet av mange som bare bærer barna sine. Det er jo helt natulig det, ingen har jo barnevogn i urbefolkninger i Afrika for eksempel. En afrikansk dame mente vi måtte være gal som turde å skyve det kjæreste vi har forann oss ute i trafikken :-) Jeg tror at barn som bæres fra fødselen av vil foretrekke det fremfor å ligge alene i vogna. Barn skjermes godt om man bærer dem mage mot mage i bæresjal f.eks samtidig som de hele tiden har kontakt med den som bærer. Veldig trygd og godt. Om du har planer om å bruke bæresjal utover seks måneders alder vil jeg anbefale et vevd sjal med litt lengde.

Skrevet

Det gjør du som du vil. Det kan fint erstatte vogn, men vogn er også kjekt å ha, hvis du spør meg.

Jeg har en babyhawk mei-tai og er strålende fornøyd. Jenta mi er straks 6 uker. Vogna bruker jeg hvis jeg skal en plass hvor det er greit at hun kan ligge og sove, feks til byn, kafé/shopping. Hvis jeg skal ta mye buss, gjerne to busser en vei, så bruker jeg gjerne MT'en. Da slipper jeg å tenke på at det evt skal være fullt for barnevogner. Det er gjerne hvis jeg skal en plass hvor jeg kan legge henne ned der hun kommer, hos venner på et teppe, eller noe.

MT'en er også superkjekk en kjapp tur på butikken, ved henting i barnehagen osv.

Jeg tar en Ole Brum: ja takk, begge deler!

Gjest Mammamoms
Skrevet

Veldig fint å lese synspunkter og erfaringer på dette. Jeg tror ikke jeg vil avskirve vogna akkurat, men synes det høres veldig bra ut med bæresjal også! Får satse på å gå for begge deler. Men om man kjøper et nytt bæresjal, hva slags pris snakker man om da?

Skrevet

Enig med at man har begge deler. Jeg hadde ikke klart å kun brukt bæresjal, for jeg får vondt i ryggen av å bruke det for lenge. Meeget greit å ha vogn. Kommer jo i grunnen også litt an på om du liker å gå turer osv. Du kan jo ikke akkurat gå mange km i rask gange med sjal. Eller du kan vel, men tror ikke det er særlig behagelig.

Skrevet

nå har jeg ikke helt fått med meg hva et bæresjal er for noe sånn eksakt. men det høres ut som et sjal til å bære i helt enkelt.

men hva når det er ørten minusgrader ute? her vi bor er det svinkaldt om vinteren, hvordan løser man dette?

Skrevet

Ja takk begge deler :) Bæretøy r utrolig praktisk når man bare skal løpe inn en tur på senteret for eks, eller barnet er urolig og ikke vil sitte i vognen, man skal gå en kort tur osv.

Men det erstatter på ingen måte vogna! Om man skal på lengre byturer så er det deilig for både mor og barn å få strekke seg litt, at babyen kan ligge å sove i fred, man slipper å ha baby på fanget når man skal sette seg ned å spise osv :)

Skrevet

Jeg har brukt sjal masse, men har også vært avhengig av vognen

Julehandel med sjal var i alle fall et lurt trekk.

Flyturer så er sjal gullverd, og ved sykdom når barnet helst vil være hos mamma så er sjal også tingen.

Det finnes faktisk fleese vester som man trer utenpå sjalet,om det er kaldt Det har jeg ikke brukt, men det er klart at kropsvarmen som de får fra mor varmer jo godt.

En gang det plaskregnet gikk jeg tur med gutten i sjal innenfor regnjakke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...