hanne håpløs Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 er det normalt at babyer blir harde i magen av mme?! før snuppa fikk mme så hadde hun null problem med å få ut av seg avføringa. Men nå derimot så trykker hun så hun blir rød i ansiktet og griner noe forferdelig.. hva skal jeg gjøre? bytte merke? bruker nan1,, Er det noe annet som hjelper?
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Vi opplevde akkurat det samme. Vi prøvde først og ha malt i vannet til melka, men det gulpet han noe helt forferdelig av. Så begynte vi og gi sviskemos, ( han var 3 mnd da han fikk det første gang) og skal si det fikk fart på sakene ja...
hanne håpløs Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2008 kan jeg gi det til ei på 1 mnd da? og hvor får en kjøpt det? herregud, snakker om lite opplyst førstegangs gitt
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Det er helt vanlig. Prøv med malt først (3 ts pr liter mme sånn ca) det fungerte greit hos oss. Svisker gjør, som hun over nevner, susen ... men siden snupa di er så lita hadde jeg snakket med HS om det først. Dersom du vil lese mer om flaskemating og mme kan du se på www.flaskeposten.org
Labambie Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Nei,dette kan du ikke gi til noen på 1 mnd. Du må prøve malt. Barn som får mme skal ha avføring hver dag sa helsesøster til oss.. Så pass på det. Nan ga fryktelige magesmerter her,så vi prøve ALLE på det norske markedet og havnet til slutt på Hipp. Er babyen din forstoppet ville jeg tatt en telefon til helsestasjonen for råd. Vi fikk beskjed om å bruke febertermometer med olje opp i rompa så bæsjen "løsna".. Lykke til
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Vi brukte sviskesaft da det er litt lettere å få de små til å drikke det. Vi lagde bare større hull i tåteflasketuten slik at "grumset" også passerer.
vipsen*en av hver* Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 vi bruker malt og det går helt fint med avføringen.. og vist ho får veldig renne bleier tar vi mindre malt i..
enpå3ogenpå1 Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 sånn var det når gutten vår fikk nan1 også. Men så byttet vi til Hipp og han har avføring rundt 3 ganger om dagen. Trengte ikke malt eller noe annet. Men når han var 3-4 uker hjalp vi også med å få ut avføringen. Tok q-tips med litt salve eller olje på og surret litt i åpningen. Først kom det litt hard gammel gråbrun bæsj og så kom det en laaaaaaaaang fin gulgrønn pølse ut som hadde finfin konsistens! (Hihihihihi sorry for helt unødvendige detaljer) Så det funket veldig fint det og. Men bytte av merke var helt nødvendig. Hipp er mye billigere og!
hanne håpløs Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. mai 2008 hei! takk for svar alle sammen Jeg har ikke rukket mye idag, men skal få kjøpt malt imorgen. Jeg vurderer også et annet merke.. men vi får se hvordan det går med malt først =) igjen, takktakk =) og hvis det er flere som har noen innspill så fyr løs. Alt som heter erfaringer er bra vet dere, og jeg lytter (eller leser) gjerne!
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 Malt er nok tingen... har tuppen på ei teskje i hver flaske.. sånn at det ikke blir for mye smak. Han har nå avføring ett par ganger om dagen. Jeg er flaskebarn, og min mor brukte også malt i alle flaskene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå