Tia med 2 ♀ Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Jeg har lest flere innlegg over flere mnd om disse tingene nå. Og jeg har lagt merke til at noen syntes det er greit at andre unger går inn i hagene deres og leker med lekene til deres barn uten at deres barn er ute. Jeg er av en hel annen oppfattning der. En ting er å dele leker på lekeplassen når man har oppsyn med ting, men jeg mener at det er viktig å spørre de som som eier da (eller barnas foreldre) om det er greit. Men jeg godtar ikke at barn går inn i vår hage å leker med leker, sykkler huskestativ og annet. Her jeg bor nå så er det ingen problem, da vi ikke har egen hage men felles lekeplass. De fleste har leker liggende ute og alle kan bruke dem. Det vi er redd for tar vi med inn når vi er ferdig. Mens vi er ute derimot får andre barn også låne disse. Der jeg bodde før derimot (hadde ikke barn den gang men var dagmamma) hadde vi stor hage med sandkasse, sklie, huskestativ og masse uteleker. Og selv om alle sandkasse lekene/biler og annet var gjemt bort i en kasse helt oppe ved inngangsdøra hendte det at jeg fant dem i sandkassa, ødelagte eller de rett og slett var borte hvis jeg ikke hadde vært hjemme en helg. Jeg syntes det er utrolig frekt at barna går opp til huset og bare forsyner seg, eller bruker andre personers hage som offentlig lekeplass. Og reagerer på at noen foreldre lar barna sine gjøre det. Hadde jeg vært der og de lekte med barna som jeg passet hadde det vært noe helt annet selvfølgelig. Når jeg fant igjen mine leker (som alle var navna) i andres hager og snakket med foreldrene så fikk jeg respons at jeg måtte da tåle at andre unger brukte lekene hvis de ikke var i bruk. Og at jeg fikk heller låse de inne da hvis ikke andre skulle leke med dem. Er vel ikke akkurat å lære ungene respekt for andre sine ting. Hvor skal man liksom sette grenser da, hvis 14 åringen din ikke har låst sykkelen sin når han kommer hjem i deres hage, er det da greit at en annen tenåring bare tar den liksom? Man må da lære ungene respekt når de er små. Når jeg var mindre hadde jeg mange jevnaldrede i gata og vi lekte sammen, men var aldri i noen s hage hvis ikke den ungen var sammen oss. Og hentet ikke lekene til andre som ikke var der. Vi visste godt hvor grensa gikk.
Stratos med 3 barn Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Hvis noen går inn i vår hage og bruker våre ting melder jeg de til politiet, skyter de eller sender bikkja på de! Nei da, men noe slikt hadde jeg rett og slett blitt forbanna på ja!
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Flott at foreldre lærer opp unga til at de kan ta alt som ikke er bolta fast... Ikke noe rart at det bare blir fler og fler kjeltringer rundt oss.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Jeg bare signerer innlegget ditt i sin helhet jeg :-) Snuppa på 2 år her vet allerede godt at det IKKE er lov å gå i andres hage å leke eller ta leker, uten at det er noen der som har sagt at det er greit.
sydilla Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 jeg syns ikke det er greit at folk går i hagen vår og leker når vi ikke er der! Men ungene mine skal værsågod få lære seg å dele og ta alle med.
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Helt enig! Privat eiendom er privat eiendom. Når man selv og barna er ute er det derimot viktig å lære dem å dele leker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå