Puppesnuppa Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Jeg var på kontroll i dag og ble målt til 24 cm. JM sa at det kom til å bli en over 4 kg denne gangen også.. Hvordan kan de si det egentlig?? Får helt angst jeg! Revna i alle retninger forrige gang, da var gutten min 4100 g. Har så langt lagt på meg 5kg, men det er vel ikke nevneverdig mye? Men det har kanskje ikke noen sammenheng med hvor mye jeg legger på meg og hvor stor baby jeg får? Sist gang på denne tiden hadde jeg lagt på meg 8 kg.. Mange spørsmål fra meg i dag Håper noen har tid til å sammenligne litt Ha en fin dag!
Trulte76 Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 jeg hadde høyt SF mål i uke 24. husker ikke hetl hva det var..men lå på øverste feltet nesten det hvite. Måtte komme tilbake 2 uker. Så uke 26 var jeg 28-30 (hun var litt usikker om hva som var rett målt) Og lå et stykke over grønne feltet. Så da ville hun henvise meg til UL Har bare lagt på meg 7kg..så vet ike jeg altså. Får se når jeg kommer på UL..ventet på time i påsten. Ble også funnet sukker i urinen så jeg tok en glukosebelastning og hadde svangerskapdiabetes, men har fått normal str på mine 2 første også til tross for svangerskapdiabetes. Så skal bli spennende å se på UL når jeg får time.
tjommis Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Mitt sf-mål var 24,5 da jeg var 24+2 uker... jordmor sa ingenting, så jeg trodde det var greit jeg. Det skal jeg fortsette å tro også:-)
lykketreff:-) Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Verken vektøkning eller SF-mål har direkte sammenheng med størrelsen på barnet - det er bare en indikasjon. Høyt SF-mål kan f.eks. skyldes mye fostervann. Slanke gravide som spiser mye sukker, kan godt få store barn selv om de har høy forbrenning og ikke legger mye på seg. Jeg er 30 uker på vei, har lagt på meg 10 kg og har SF-mål i underkant av den røde streken (27cm). På ul.l har barnet hatt "normal" størrelse - altså har vektøkningen også gått til fett på kroppen min. Jeg syns ikke du skal stresse med dette. Så lenge du har et kosthold med lite sukker, er det lite du kan gjøre for å styre hvor stort barnet kommer til å være ved fødsel. Ha en fin dag, du også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå