Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er det ikke lenge til lille prinsen kommer, og lurer på om noen har gode tips i forhold til den første tida hjemme når vi har hund? er en rolig og snill hund som ikke kommer til å bry seg så mye tror jeg, men lurer på om det er visse ting vi bør tenke på. Hvor tidlig kan hunden få hilse på babyen i forhold til bakterier og den slags? de kommer jo selvsagt ikke til å være alene sammen på lenge. Noen tips for at hunden ikke skal bli sjalu, det blir jo mye mindre tid på henne stakkar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! jeg har ikke veldig mange tips, for jeg har ikke hund selv, men har katter. jeg har tenkt at barnefar skal ta med noe som baby har hatt på seg og slik hjem igjen før vi kommer fra sykehuset, slik at kattene får kjent lukta til det nye familiemedlemmet litt før det kommer hjem. så det samme ville kanskje vært lurt med hunden! jeg skal ogå la kattene få hilse på baby med engang, gå rundt å lukte på og gjøre seg kjent, tror på ingen måte det er noe lurt å holde de atskilt! jeg ville også latt hunden komme bort og snuse og gjøre seg kjent så snart dere kommer hjem fra sykehuset! og sjalusi får vi bare håpe vi unngår, men det viktigste er nok å gjøre vårt beste for å gi dyrene oppmerksomhet, selv om det jo blir mye på baby. bruk tid alene på hunden (turer osv), og ikke glem at den også trenger kos og kjærlighet! dette går nok kjempebra! lykke til:)

Skrevet

har også hørt mange som har pratet om at det er lurt at far tar noe fra sykehuset som det lukter baby av...

når vi fikk førstemann vår hadde vi hund og det var aldri noen snakk om sjalusi...hunden lå pent og pyntelig ved siden av kurven til guttungen hver gang han skulle sove..og nåde den som nærmet seg kurven da altså...hehe...eneste som fikk lov til å gå til kurven var vi som bodde der..gjester og liknende kunne stå to meter unna kurven,men nærmet noen seg kurven satte bikkja seg opp med en gang og gav tydelige signaler om at det var bare å glemme å nærme seg babyen..hehe...

ellers brydde hun seg ikke om ungen i det hele tatt.. :)

bikkja tok på seg vaktbikkje/morsrollen med en gang...også når guttungen vår ble større og startet å krype/gå brydde ikke hunden seg om ungen..guttungen kunne krype over,sette seg på hunden og gjøre hva som helst..

veldig godt :)

Skrevet

Hvis hunden får denne beskyttelsestrangen som det skrives om over her. Må dere fortest mulig få fjernet/dempet den adferden. Det er ikke bra å ha en overbeskyttende hund.. Men jeg er enig i at man skal ta med seg noe med babyens lukt hjem til hunden. Husk også å la hunden få være med på den meste, slik at hunden føler seg inkludert og det ikke blir sjalusi.

Og har dere nye regler som skal innføres ang. hvor hunden ikke får være osv. Så må dere for all del ikke innføre de straks babyen er kommet hjem, da vil hunden forbinde babyen med noe negativt. Vent heller en stund.. Her begynte vi med de nye reglene for mange mndr siden, slik at det er godt innarbeidet før babyen kommer...

Jeg tror det blir å gå kjempebra siden dere allerede har en rolig og snill hund. men husk, man kan aldri være trygg. Det er tross alt dyr det er snakk om, så hunden må aldri være alene med barnet. Heller ikke når den blir større.. Lykke til :0)

Skrevet

det at ei tispe får morsfølelser evenfor en liten baby er på ingen som helst måte farlig! Det er en helt normal reaksjon fra en tispe!!

Det vil være negativt om hun ikke godtar noen,men såfremst at hun lar kjente gå bort til ungen er det ikke noe å bekymre seg over...

Du må ikke overdrive situasjonen nordlyspar....

Man må selvfølgelig se an situasjon til situasjon,men vil tro at enhver eier vet best selv... :)

Og man bør være forsiktig med å la barn og dyr være alene uansett..sier ikke at du skal flytte på hunden konstant for å holde dem avskilt,men de trenger ikke være alene i et rom mens du er ute å henger opp klær eller liknende...

Skrevet

Vi lot hunden lukte på småen med en gang vi kom fra sykehuset...og lot han hilse og lukte på med jevne mellomrom i begynnelsen.

Hun kunne da når hun ble større sette seg oppå han eller gå og holde seg i halen hans når hun gikk uten at han brydde seg...

Men er jo selvsagt forskjellig fra hund til hund..

Lykke til :)

Skrevet

Har selv hund, og har tenkt å la ham hilse på babyen straks vi kommer hjem fra s.huset. hunden vår er veldig kosete og kontaktsøkende, så vi har tenkt å la han være med på alt som skjer med babyen slik at han føler seg inkludert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...