Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bør disse vaskes før første gangs bruk? og er det viktig å vaske de med vaskemiddel for ull på ullprogram? det blir i så fall himla uøkonomisk, siden det er det eneste jeg eier i ull... antar det ikke er tilstrekkelig å håndvaske de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan helt sikkert håndvaske dem!:) det er jo ikke full rens man vasker nye ting for. Det er bare å få vekk støv, andres "fingeravtrykk", lukt etc. Alt dette går jo bort med en skylling eller en håndvask. Jeg skla bare vaske dem for hånd iallefall. Men, nå er jo ikke jeg så veldig hysterisk (på en god måte) på disse tingene heller!:)

Gjest mamma'n t go'gutten*FØDEKLAR*
Skrevet

håndvask holder i massevis:-) De ullinnlegga jeg kjøpte fra nøstebarn stod det til og med at man bare kunne koke (!) i en kjele..men se hva det står på pakka da..sikkert ikke alle ullinnlegg som bør kokes;-) Husk at ull er til en viss grad selvrensende, så er ikke såå nøye som med bomull etc..

Skrevet

mener dere med det at det er nok å bare vaske de for hånd også når de er i full bruk og fulle av melk?

Skrevet

jeg har også forstått d slik at man kan vasek ullinnlegene for hånd hver kveld. :)

Skrevet

Jeg fant på apoteket noen tynne gode ullinnlegg som tåler 60 graders vask for å få bort bakteriene. Da kan man vaske dem sammen med annen 60 graders vask, bare å bruke milo! Og så ta ut ullinnleggene før man skyller resten av vasken med skyllemiddel...

Jeg vasker ikke de innleggene før bruk siden de bør få beholde lanolinen sin så lenge som mulig.. Så vasker jeg dem innimellom i bare ullvask og med lanolin.

Har ikke barnet ditt noe ulltøy?

Om det er så uøkonomisk så ville jeg heller satset på vanlige innlegg til deg da... For vanlig håndvask vil nok ikke fjerne alle de bakteriene som kommer til å kose seg og gro i dem.

Skrevet

OBS OBS jenter. Skal man bruke ullinnlegg bør man kjøpe slike som kan vaskes på varmt - minst 60 grader! Ellers risikerer man å få trøske!!

Vil heller anbefale engangsinnlegg - med mindre det er vinter og veldig kaldt ute. Da slipper man den problemstillingen.

Trøske vil dere IKKE ha..... tro meg... Jeg og første tulla gikk på medisin i 7 uker for å bli kvitt driten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...