Gå til innhold

Ville dere ha meldt noen til barnevernet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

basert på hva de skrev på et offentlig forum?

(ja, ble mye BV snakk her=))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men det var vel heller ikke det det var snakk om her. De kjente henne vel litt bedre enn som så?

Skrevet

skal ikke la disse barnevern innleggene være nå kanskje? er vel ingen vits å i blåse opp så innmari?

Gjest irismor
Skrevet

Nei.

Har meldt noen til bv. Men da på grunnlag av virkeligheten og ikke gjennom en pc.

Skrevet

Niks. Dette er langt unna virkelige liv, så nei det ville jeg gjort.

Skrevet

Ja.

Forutsatt at jeg ut fra det de skrev opplevde reell bekymring for et barns omsorgssituasjon og dessuten var i noenlunde stand til å identifisere vedkommende.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tror ikke jeg hadde turt og melde noen til barnevernet, jeg!

Altså, jeg meldte ei en gang, men da basert på personlige erfaringer, ikke hva som ble skrevet eller sagt

Skrevet

Blåse opp? Synes det er en viktig debatt.

Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke ha gjort uten å kjenne personen(e) i det virkelige liv. Men kanskje man kan melde fra til moderator at man er bekymret? det har vel mer oversikt over innlegg som folk har skrevet, tenker jeg.

Skrevet

Kommer helt an på hva som ble skrevet og om det var gjentagende horrible hendelser, men tror jeg helelr hadde meldt fra til JmS eller moderator i første omgang. Hadde det vært en på msn derimot... Ja, om jeg oppriktig ble bekymret.

Skrevet

Nei, men jeg ville kontaktet moderator om det hadde vært grunn til bekymring, så hadde det vel vært opp til nettsiden å bedømme hva som bør gjøres. Det var vel en sånn sak her inne for noen år siden?

Skrevet

Nei!

Dette er et offentlig forum hvor folk skriver mye rart, folk tenker ikke alltid over hva man sier, og hvordan man formulerer seg. Man kan ikke lese folks egentlige følelser og meninger her inne. Det er mange unge her, som kanskje ikke formulerer seg så bra og det er mange som ikke får med alle detaljer når man skriver. Man kan ikke lese ironi, tull, interne greier ol. i alle innleggene.

Men å melde folk jeg kjenner eller omgås med på andre måter in real life kunne jeg meldt til BV om jeg så det var god grunn til det. Det er barnet som må tas hensyn til ikke en evt. snurt mamma

Skrevet

jeg hadde nok gjort det samme jeg gitt..så lenge de var reellt bekymret så...

Skrevet

Ja der har du et poeng med moderator. Smart!

Skrevet

Nei, jeg skulle kjent noen veldig godt, før jeg ville vurdert å melde noen inn. En kan aldri vite hvordan ting virkelig er før man har sett det med egne øyne..

En skal dessuten aldri ta alvorlig noe man leser på nettet, her kan folk vri å vende på alt, uten at noen vet sannheten...

Skrevet

kanskje, men jeg ville hatt en rimelig høy terskel for å gjøre det. Dere som snakker om at en må kjenne folk i det virkelige liv. Jeg jobber med barn og ungdom, uten nødvendigvis å kjenne så mye til foreldrene deres. Dersom de sier noe som er bekymringsverdig har jeg faktisk ikke lov til å la være å melde fra, selv om jeg ikke vet 100%, ikke har vært hjemme der eller kjenner foreldrene - det er derfor det kalles bekymringsmelding. Man er BEKYMRET, derfor melder man. Folk melder dessverre altfor lite og barnevernet er ikke i utgangspunktet ute etter å ta ungene fra folk. De er der for å hjelpe folk til å være kompetente foreldre for barna sine...

Skrevet

Jeg kunne aldri meldt noen til bv om jeg ikke kjente de personlig. Har meldt en venninne til bv, og jeg har selv blitt meldt til bv av mine 3 beste venninner.

Der og da hatet jeg dem, men jeg ser nå at de var bekymret, og har tilgitt de 100% :)

Jeg har også blitt meldt av DiB, men gjennom JmS ;) Eller..hun ringte vel politiet, og de sendte bv-vakten hjem til meg.

En forferdelig dum uttalelse fra min side, en akutt frustrasjon. Men vil ikke gå noe mer inn på det, de som vet, de vet.

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Man gir kanskje ikke alltid riktig inntrykk av seg selv på et nettforum hvor ingen kan kjenne en igjen, og det blir av og til et sted for å få ut frustrasjoner og kjipe tanker. Jeg sitter alltid med tanken i bakhodet at innlegget eller personen kan vise seg å være falsk, og er nok skeptisk til det meste. Jeg må faktisk ha litt mer å gå på før jeg tar kontakt med barnevernet.

Skrevet

Nei, her inne tror jeg at man må ta ting med en klype salt. Litt overdrivelser, underdrivelser (om det er et ord?) og litt sånn.. Tror neppe jeg hadde gjort det utifra ting som ble skrevet her inne. Med mindre det var heeeeeeeeelt sykt! Da hadde jeg nok sagt i fra til moderator, tror jeg.

Men hadde jeg derimot over lengre tid snakket med en på msn og hun (uten at dette er siktet mot Riga, for jeg vet ikke hva det handler om!) til stadighet hadde sagt ting som uroet meg eller som fikk meg til å stille spørsmålstegn ved henne som omsorgsperson (og da skal det LITT mer til enn at dama flyr på byen. Har man barnefri så har man barnefri! Selv har jeg to dager i mnd som er faste dager fri, med mindre det er noe spesielt. Og da er jeg som oftest å finne sammen med venninnegjengen!) - så hadde jeg muligens kontaktet barnevernet, men jeg tror kanskje at jeg ville sagt i fra til den det gjelder også..

Skrevet

Avhenger helt av situasjonen, så det kan jeg ikke ta stilling til siden jeg ikke har vært oppe i den. Skal ha had en svært god grunn for å gjøre det i så fall.

Hadde det vært noen jeg hadde had kontakt med over tid og at vedkommende gjentatte ganger hadde gitt meg grunn til å bli alvorlig bekymret og jeg viste vedkommendes fulle navn med sikkerhet så KUNNE jeg i teorien ha kommet til den konklusjonen at en telefon for å rådføre meg med barnevernet var nødvendig. Så hadde det med utgangspunkt i den samtalen eventuelt blitt tatt videre. Men da ville jeg stått ved det med navn også og jeg hadde kommet til å varslet vedkommende om det hvis det var "trygt".

Skrevet

selvfølgelig ikke. her aner man ikke hva som er sant/usant/overdrevet osv. og man ser uansett bare en bitteliten bit og er veldig langt fra et helt på bilde av dem som er her, selv om noen forteller mye. Folk kan jo ha laget seg en "fantasiidentitet" som har lite med virkeligheten å gjøre. Å melde folk til bv når man ikke kjenner dem, barnet, situasjonen er vel å blande seg i ting man ikke har noe med.

I det virkelige liv, derimot, bør man selvsagt gjøre det om man har god grunn til dete og er oppriktig bekymret.

Skrevet

Det spørs jo helt hva de skrev. Terskelen ville nok ha vært høyere enn om jeg hadde sett det jeg mente var omsorgssvikt med egne øyne, men hvis en person skrev at hun pleide å slå barna sine med et belte når de brøt reglene i hjemmet, hadde jeg så avgjort meldt i fra. Kan ikke se hvordan det kan forsvares å gjøre noe annet.

Skrevet

det kan vel forsvares med at du strengt tatt ikke ville ant om noe av det som ble skrevet var sant, eller om personen som skrev og barna som ble skrevet om i det hele tatt fantes? alt sammen kunne like gjerne vært oppdiktet av noen som kjedet seg

Skrevet

Hva er det som har skjedd???

Det må da være litt på kanten å melde noen til barnevernet kunn på bakgrunn av ord som blir skrevet....(til en viss grad)...

Mye frustrasjon å går inne på et sånt forum som dette, naturligvis.... Man skal da ikke være redd for hva man skriver på bakgrunn av hva andre kommer til å tro, da det er SERDELES få som faktisk kjenner hverandr her inne...(jeg skrev selv et frustrasjonsinnlegg i dag, hehe, og vet at jeg har en tendens til å ta litt hardt i, da du gjerne føler deg som en horibel mamma akkurat da...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...