Gå til innhold

Leser dere ikke innlegga her ordentlig, eller?

Anbefalte innlegg

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Er jo en del i den lange tråden min her som skriver noe som at sånn går det når man utlevere seg på nettet, men har de ikke fått med seg det her som står i hovedinnlegget, nemlig: "halvparten av det som stod der var løgn mens den andre halvparten var ting jeg hadde sagt, men der ting hadde blitt stokka litt om". Da kan jeg jo ikke presentere meg til noen som helst med mitt navn for jeg kan risikere en slik bekymringsmelding igjen.

Og, nei, jeg er ikke ute etter å debattere om den andre tråden, så dere trenger ikke komme med svar her som: "la nå diskusjonen ligge". Jeg vil bare vite om folk faktisk leser ting ordentlig her inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men man kommer jo ikke bort fra de faktum at hvis ingen vet hvem du er og du ikke legger ut svært private detaljer om deg selv, hadde dette aldri skjedd...

Skrevet

Kanskje de mener at din oppfatning om sannhetsgestalten i bekymringsmeldingen er subjektiv.

Forøvrig tror jeg de fleste leser forholdsvis greit her.

Skrevet

Jo, det gjør jeg.

Men ang det andre innlegget er det tre sider i en sak.

Derfor blir det slik som det ble i den andre tråden...

Skrevet

Signerer Stratos

Skrevet

leste det jeg også..men syns det hele ble skikkelig teit...skjønner at du prøver å forsvare deg riga... men gjør det et annet sted enn her på dib..for nå går folk bare i mot deg i steden..å etter hva jeg har skjønt er det vel ikke det man trenger når man lider av angst og depresjoner..

mener virkelig ikke å være stygg altså!

Skrevet

Jo, det gjør jeg.

Og jeg synes at situasjonen var veldig kjip for deg, og fikk veldig vondt av deg. Men når det er sagt, så er det ganske så lurt å bruke sunn fornuft og nettvett på et offentlig forum. Legger man ut mye personli info om seg selv og sine situasjoner, syns jeg ikke det er rart folk reagerer.

At det var overilt det de såkalte vennene dine gjorde, er en annen sak.

Håper at alt er bra med deg og dine, og at du slipper mer pes.

Skrevet

Jeg har lest heeeele den andre tråden og leste alt hva som sto der =) Gadd rett & slett ikke kommentere det... Men så kom det en ny tråd igjen om dette da :) hehe...

Folk kan si og gjøre mye rart, men jeg ville faktisk tenkt over hva jeg har sagt og hva som kunne misforstås siden 2 stk sender bekymringsmld til bv. Det må jo være en grunn for at dem sendte inn en slik mld, og en grunn for at bv sjekka det ut eller?

Nå fikk jo du ditt på det rene, og ting gikk bra :)

Så tenk heller på hva og hvordan du sier ting, for ja ting kan lett misforstås..... Skjønner du er sint, lei deg, frustrert osv... Men du motbeviste dem, du er en god mamma og jentene dine har det fiiiint =) Be happy! :D

Skrevet

Jeg tror kanskje det like mye er du som ikke oppfatter essensen i det de prøver å fortelle deg.

Vi kan ikke vite hva noen lyver om her inne, på msn eller ellers. Men, om noen skriver noe, selv om det bare er løgn fra deres side, som en finner bekymringsverdig så synes jeg det er bedre å melde fra en gang for mye enn en for lite. Og er det bare løgn, ja så er det jo ikke noe å bekymre seg for heller da! Dersom du hadde lest innlegg eller på msn om f.eks (nå er dette IKKE deg, jeg aner ikke hva som er blitt sagt så dette finner jeg på helt ut av det blå nå!) en som gjentatte ganger forteller at hun er så sliten at hun lar ungene være igjen inne ale mens hun går ut og tar en røyk, stadig vekk hyler, skriker til å kjefter på ungnene, en gang uttrykker at hun ikke lenger orker å leve, flere ganger forteller at hun ikke alltid orker å stå opp med ungen men ungen vaser alene rundt. Hadde du ikke begynt å stusse litt da på om barnet faktisk hadde det helt bra? Jeg hadde i hvertfall. Og om det er noe slikt som erblitt oppfattet ovenfordeg, altså ikke de eksemplene jeg nevnte nå, men andre ting, så forstår jeg at noen ble bekymret selv om det bare var overdrivelser eller kanskje løgn fra din side. Og at andre tenker på barnets beste er vel bare bra?

Skrevet

Kjære Riga!

Jeg leste alt som sto i ditt innlegg og jeg leser stort sett alt som står i de trådene jeg svarer på.

Utlevering av seg selv på nett, om det være seg bilder, meninger eller historier, er forbundet med en viss usikkerhet. ALT kna bli brukt mot deg om noen finner det for godt.

Nå er jo situasjonen slik at de opplysninger, om de er feiltolket eller riktige er uvesentlig, som du har lagt ut er blitt "samlet opp i posen" og levert BV. Kanskje en dum avgjørelse, men den var antagelig riktige for de som gjorde det. Mne jeg skjønner godt din frustrasjon.

De gjordet det nok ikke for å "ta deg"....

Om dette er noe du vil ha belyst fra oss andre dibbere må du gjerne fortsette å terpe på dette men mitt beste råd er å ta det på privaten med de involvert. På dib er det så mange synsere som gjerne vil gasse seg i denne situasjonen så hadde jeg vært deg ville jeg ha tatt det med de det gjelder- ikke 250 andre (ikke involverte) personer.

Lykke til

Skrevet

Tror de fleste leser innleggene ordentlig...

Men når du faktisk velger å legge ut ett innlegg her om at du har blitt meldt til barnevernet, så må du regne med å få svar du ikke liker også. Vet ikke hva du ville med det forrige innlegget heller!?

Skrevet

Nå skulle jeg jo ikke debattere den lange tråden, men følte nesten som om du beskyldte meg for å lyve siden du sa "løgn fra din side". Problemet mitt nå er jo at folk tenker at jeg utleverer meg med den lange tråden, mens jeg visste jo ikke at de kom til å svare på tråden....visste jo ikke hvem den andre var en gang. Å tenke på barnets beste er jo bra, men det for da være måte til løgn og omformuleringer (og ja, jeg har jo msn-loggen som viser det jeg har sagt til dem så jeg kan sammenligne.)

Skrevet

hvis så mange missforstår deg Riga, så kanskje du er dårlig på å formulere deg?

Skrevet

Syntes det kom veldig tydelig fram hva meldinga bestod av.

Skrevet

Nå bør du gi deg, Riga! Alle vet at en bekymringsmelding til barnevernet består av mer enn en utskrift fra nettet! Kan du ikke bare slutte nå?

Skrevet

Haha, der svarte du jo jammen meg på hovedskrifta!:P

Skrevet

Vet du hva Riga, sett bekymringsmeldingen mot msnloggen. Finn ut hvor mye disse jentene vritt på ting og funnet på om deg. Er det mye så meld de for politiet, kontakt advokat og saksøk dem! Det ville jeg gjort, men man må selvfølgelig passe på at man har alt på det rene og at de faktisk har funnet på om deg. Hvis folk driver å finner på, så er det ikke greit i sånne allvorlige saker som dette. Da kanskje de skjønner leken de gav seg inn i...

Skrevet

Jeg leste den andre tråden din også, og blir helt flau på dine vegne. Jeg har ingen tro på at barnevernet bruker ressurser på noe de anser som helt ubetydelige, og selvfølgelig har denne saken flere sider. Hva du skriver her behøver absolutt ikke å være den hele og fulle sannhet.

Var jeg deg, ville jeg lagt denne saken død nå - jeg begynner faktisk å tro at bekymringsmeldingen uansett var på sin plass.

Skrevet

Når man skriver på nettet om at man ikke orker mer og er psykisk så ute å kjøre, forventer du Riga, at alle skal kunne skjønne om det er halvt løgn? Forventer du at alle sammen her inne leser innlegget med dine øyne?

Det er mange øyne her inne, og ikke alle leser likt. Noen trekker litt i fra og noen legger litt til.

Det er farlig og tro at alle er ens venner her, for slik er det ikke.

Med det i bakhodet kan jeg forstå om 1 eller 2 mennensker, av alle som er her i løpet av en periode, kan ha misforstått noen av innleggene dine. Jeg må si jeg har lurt selv. Men jeg vet også at det er lurt å bruke litt tid. Men i perioden du sikter til så har du vel noen innlegg som kanskje kunne tolkes som om barna dine led overlast. Det er jo ikke alle som bare har store psykiske problemer etter at barna er i seng, selv om jeg vet at kveldene ofte kan være vanskelige. Men dette avspeiller seg gjerne på dagtid også! Siden du har snakket med den ene av disse på msn også så er det vel litt mere en bare innlegg her som ligger til grunn. Da kan det kanskje være ting dere har pratet om sammen.

Og spiller det noen rolle? Har du ikke noe barnevernet bør vite om så er det jo bare et møte. Ikke noe værre en det!

Skrevet

Hvis du har lest hele den andre tråden så har du vel fått med deg at det gjelder msn og ikke bare en utskrift fra dib? Ja, faktisk er det meste bygd på ting fra msn. Og barnevernet må jo følge opp meldinger de får, og nå var jo meldingen, pga løgn og omformuleringer, sikkert noe de syntes var viktig. Men etter med møte med meg og barnefar så skjedde det selvsagt ikke noe mer, og dette var jo i mine øyne et misbruk av BVs ressurser som allerede er overabeida.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle lyve i denne sammenhengen...hvorfor i all verden skulle jeg da i utgangspunktet fortelle hele dib at jeg har blitt meldt til barnevernet?

Skrevet

"men jeg visste jo ikke engang at de kom til å svare på tråden..." ????

Når du skriver en tråd her inne så VET du at folk kan lese den og velge å svare på den, ellers er du, unnskyld meg men, rett og slett dum. Eller gjør deg dum. Tror jeg støtter forslaget til endel andre her om at det kanskje kan være lurt å lære seg litt nettvett, for jeg har lest mye om deg og du utleverer veldig, veldig mye om ditt privatliv her inne, og henger ut andre negativt (som den eks). Ser du virkelig ikke selv at du gjør dette?

Skrevet

Før jeg svarer videre på deg, Duppeditten, må jeg spørre deg om dette: "Når man skriver på nettet om at man ikke orker mer og er psykisk så ute å kjøre, forventer du Riga, at alle skal kunne skjønne om det er halvt løgn?" Har du oppfatta det slik at jeg har løyet om noe, og meldinga er basert på mine løgner?

Skrevet

RIGA! nå setter du deg i eit skikkeli dårligt lys.. gje deg med en gang å krangle med dei to andre det gjelder, men PRIVAT!!

Skrevet

Altså, jeg visste jo ikke at de kom til gjøre det, men jeg visste at de _kunne_ gjøre det. Men jeg trodde faktisk ikke den ukjente personen ville si i fra, nei. Og ja, jeg skriver mye om privatlivet mitt her, og det har faktisk hjulpet ofte hjulpet meg gjennom ting, så veier jeg det negative med det positive så er det noe jeg ser på som mer positivt. Har jo også hengt ut eksen min, men her er det jo ofte innlegg med damer som er sure på BF.

Skrevet

Så jeg skal også tolke dette som et bra svar på overskrifta? Mtp at det står "Og, nei, jeg er ikke ute etter å debattere om den andre tråden, så dere trenger ikke komme med svar her som: "la nå diskusjonen ligge". Jeg vil bare vite om folk faktisk leser ting ordentlig her inne." Ikke at jeg har fulgt planen selv da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...