Gå til innhold

November: Pussing av tenner..


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Jenny hater å pusse tennene, vil ikke! Funket et par dager da hun fikk lov å pusse tennene mine mens jeg pusset hennes. Da det ikke funket lenger så lærte jeg henne at vi kan spytte når vi pusser tennnene, rasende artig... i ca 2 dager. Nå er det hyl og grin ved tannpuss. Andre som har det slik? Vi har jo snakket om det og forteller henne at alle må pusse tennene, mamma og pappa også. Men nei, funker ikke. Må jo faktisk pusse de med tvang. Jeg ser jo at hun har mat mellom tennene, da må vi jo pusse.. håper det går over fort altså.. ikke noe gøy å krangle sånn rett før legging og før barnehagen hver eneste dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

likt som deg her. Håpløst det der. har noen gode dager hvor hun er flink, men hun er strålende blid etterpå da når hun får fluortablett.

 

Her må vi være to når vi skal pusse, en til å holde og en til å pusse. ikke noe gøy. enda vi synger pussesanger og hun får skylle kopp og det hele. Det går nok over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En lang stund.gikk det greit å pusse tennene hennes og hu syns det va greit..men så begynte hjørne-tennene å melde sin ankomst,en etter en og da va da slutt på pussing av tenner. Så nå er det ikke morsomt å pusse-hyl og skrik men det blir jo gjort,morgen og kveld..

Men denne fluor-tab,den har hu i munnen,littegranne så spytter hu den ut eller kaster den i søpla..Håper dette bedrer seg,når alle hjørne-tennene er kommet skikkelig fram..Har også hørt,at de er de vondeste,når de kjem..er veldig ømt og vondt i munnen da..så det er nok mye av årsaken til motviljen med og pusse nå fortiden også..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er her hjemme det er problemer med tann puss.. Småen vil helst pusse selv, har sett hvordan vi gjør det, og han skal alltid låne min tannkost, vil ikke bruke sin egen.. Lar han få lov litt, før jeg tar å pusser tennene hans, selv om han er motvillig.. Det må jo til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...