Gå til innhold

Å, hadde jeg bare en avsagd hagle!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i Norge har vi jo et fantastisk fugleliv. Om sommeren kryr det av måker, duer og andre små tippelipper som krydrer hverdagen vår med sang og munterhet...NOT!

Jeg har vært irritert på hunden over vannet som bjeffer hele dagen. Jeg har vært lei av katter som pisser i vognen, røyter på ungenes klær og remjer om natten. Og myggene har sjeldent sjarmert meg noe særlig heller..

MEN DE SATANS MÅKENE, SKJÆRENE, DUENE og ikke minst TJELDEN, de tar kaka altså!! Fyttigrisen, de skal være glad jeg ikke vet hvordan jeg går til anskaffelse av masseødeleggelsesvåpen. De kaaakaaaa og krææææer hele natten. Duen sitter på telefonstolpen og hoooter døgnet rundt. Og måkene trakasserer oss sånn at det faktisk ikke er lett å sitte utenfor og nyte solen. De skiter ned terrassen vår, sånn at man ikke kan lene seg om terrassegjerdet og speide utover det vakre Arefjordvannet uten å bli dekorert i bæsjefarger.

Tjelden... Ja, altså vi har en tjeld som det rablet for for mange år siden, antagelig når han mistet maken sin. Nå går han til angrep på speilbildet sitt hvorenn han ser det, og ser han det ikke, så oppsøker han det. Før var det svigerbestefar sin terrasse han holdt på på, og deretter naboene, nå er han hos oss. Fra 5 om morgenen til rundt 8, og gjerne litt på kvelden også. Han klæsker i vinduet med en digert BANG, og så snart svimmelheten legger seg, så BANG er han i ruten igjen. I timesvis!! Elendige møkkafugl. Det verste er at han ser helt sinnsyk ut, som den derre pingvinen i Wallace og Grommit. Svart hode, plirende onde små øyne og et langt selvlysende orange nebb. Han liker å stå på avstand og plire på deg med et øye mens han lager en underlig tegneserieaktig lyd som bare ikke kan beskrives..

Verst av alt er måkene. Det slår ikke feil. Når bosspannet (søppelkassa) nærmer seg fullt, stimler de sammen en tidlig morgen og robber spannet for ALT som er oppi. I dag når jeg kom ut lå det drittbleier, søppel og matrester spredd rundt hele huset. Og det tilter helt for meg altså, for det er langt fra første gang. Så sitter de på en stolpe i nærheten og kjefter på meg slik at jeg skal pisse off så festmåltidet kan fortsette. Håndgranat, hagle, rifle, hva som helst, bare gi meg det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å, nå ble jeg litt paff, for akuratt de samme tankene har jeg hver morgen fra ca 04 til 09 om morran...blir snart sprø,og hadde skutt den tvert om jeg hadde hatt noe, jeg har til og med fabla om å lage en dugli sprettert..(uff,stygt sagt men)

jeg vet ikke hva en skal gjøre med det?? sjenke de på loff og sprit kanskje???

Skrevet

måker sjenka på loff og sprit er et ganske morsomt syn....

Skrevet

Kjøp deg luftgevær, fine greier det :)

Gjest irismor
Skrevet

Loff og sprit er litt av et syn i magen på en måke.

Avsagd hagle bør du holde deg langt unna da sansynligheten er stor for at det ikke er bare måkene som får seg en skur av haggel ;-)

Kjøp deg en luftpistol og kjøp pusse kuler til den (gummikuler med hull i) Da knerter du ingen måker men skremmer de vekk istedenfor.

Og tjelden den er nok suicidal. Savner nok fruen sin mye. Sett opp et nett, fang den og omplasser den langt unna =0)

Skrevet

T er blitt ufrivellig overført til heimevernet og må hente en AG3 eller hva det nå enn heter i neste uke og jeg vil IKKE ha styggedommen i hus, så du kan gjerne låne? Sender den pr post og betaler portoen selv.

Gjest irismor
Skrevet

Alva***

Gjør som ei jeg kjenner =)

Plukk fra hverandre hele våpenet og spre delene rundt om i loft og kjeller ;-) Dessuten så er andre dødlige som ikke er i HV pliktig til å oppbevare slike ting i forsvarlige låsbare våpenskap. Det burde gjelde Hv også, be dem sende dere et våpenskap ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...