Gå til innhold

Akkurat nå syntes jeg at jeg er kjempeflink.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har røyka hele svangeskapet, bortsett fra de første 12 ukene, og i går røyka jeg ikke i det hele tatt...

Har røyken liggende forran meg på stuebordet, men hadde absolutt ikke lyst på røyk i går..

I dag er det litt værre, har litt lyst på røyk og trenger egentlig litt hjelp til og holde meg røykfri i dag å..

Noen som har litt motivasjon og komme med til meg??

Er 35+1 uker i dag, og vet det er sent og slutte, men bedre sent enn aldri eller??

 

HJELP!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet å røyke i dét jeg var ut at jeg var gravid! Dvs tok én røyk etterpå - som var mer en avskjedsrøyk... pluss at jeg da ikke skjønte at jeg var gravid!

For meg var/er det å være gravid motivasjon nok. Jeg hadde da røyket fast i maaange år, men som regel ikke mer enn sånn 10 røyk om dagen.

 

Hadde ingen planer om å slutte å røyke, men har alltid sagt at jeg skal slutte når jeg blir gravid. Og det er faktisk veldig deilig å ikke være avhengig av den dumme røyken!

Jeg trenger ikke gå ut i kulde og regn for å ta en blås, jeg trenger ikke planlegge dagen min ut i fra røyk jeg skal ta pluss - og jeg visste faktisk ikke at det var så ille før jeg sluttet selv - man STINKER HELT JÆVLIG når man har tatt seg en røyk! Hvis jeg sitter på trikken og det kommer inn en som akkurat har stumpet røyken på perrongen, så lukter det surt askebeger av personen! Hjelp som jeg må ha plaget mine medpassasjerer på trikken!

 

Jeg håper at jeg også klarer å holde meg når babyen kommer ut, men bare tanken på at jeg skal plage babyen med den stinkbomben man blir av røyken hjelper veldig på motivasjonen!

 

Skal innrømme at jeg savner røyken av og til - etter et godt måltid eller når man skal nyte et glass vin (som nå for tiden har fått navnet eplemost) i solen... men SKAL klare å holde meg!

 

Tenk på deg selv, tenk på babyen og tenk på hva omgivelsene syns om deg... (de fleste har ikke akkurat veldig respekt for en røykende gravid dame...)

 

Lykke til, du klarer det nok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All redusering er bedre enn ikkenoe, flott jobbet, sett deg et mål om å holde deg røykfri en uke av gangen, eller en dag av gangen eller noe og unn deg smp belønninger for pengene du sparer, en god bok, en film, CD, noe god middag e.l.

 

STÅ PÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri for sent å slutte, og bare det å trappe ned på røyken hjelper på! Tenk så mye bedre den lille bebisen i magen din har det når mamma er røykfri, og tenk så mye bedre for deg selv også :) Du er kjempeflink, fortsett i dette sporet! Ta deg en spasertur når du får lyst på røyk, unn deg en premie for f.eks. en uke røykfri, to uker røykfri osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...