Gjest amandine Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Har termin i sept, så første gang jeg ringte helsestasjonen var i mars. Fikk beskjed om at det var lang ventetid, så siden jeg ikke er førstegangs kunne jeg ta kontakt igjen i uke 24. Ringte nå og fikk beskjed om at jeg står på venteliste med mulighet for time i oktober HA HA HA det er jo en vits! Bor i Åsane i Bergen, noen som har en privat å anbefale?
lille spira Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Seriøst? Det er jo altfor dårlig.. Er det nok at hver kommune har jordmor, men ikke alltid mulighet til og treffe de gravide? Latterlig! Skulle ønske jeg hadde en og anbefale, men jeg bor på andre siden av landet.. lykke til!
isi* med liten januar spire!! Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Er inne å sniker fra 1trim for å se hva som er de vanligste plagene her =) Heldigvis ser det ut til at vkalme ikke er ett så stort prob her som 1trim. MEN jordmor jah. Jeg bor i Eidsvåg, Bergen. Får vi ikke henvisning til jordmor fra legen etter 1 gangs sjekk. Er du nødt til å ringe noe sted selv??? Jeg er førstegangs og vet fint lite. Når jeg ringte legen fikk jeg beskjed om å komme å få ett sånnt helsekort når jeg er 10 uker på vei og bestille ul til aug... Men er det såååå lang ventetid må jeg jo kanskje rinde rundt noe sted nå... Men hvor?
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Ring legekontoret og spør da vel? Evt kan du jo ta kontakt med nærmeste helsestasjon og høre hva de vil du skal gjøre. Her hvor jeg bor har det heldigvis ikke vært noen problem å få jordmor. Er veldig takknemlig for det når jeg leser hva dere andre har å stri med!
Ønskebaby08*12 Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Jeg er førstegangs, og fikk beskjed av legen min om å ta kontakt med jordmor ganske med en gang etter at svangerskapet ble bekreftet. Jeg bor også i Bergen. Ringte i begynnelsen av februar, var da 5+6 uker på vei. Fikk time i mai... glad for at jeg ikke ventet, for de sa på helsestasjonen at det er best å bestille tidlig, sånn at man ikke risikerer å stå uten jordmor. Uansett, det er for dårlig at gravide ikke får oppfølging av jordmor dersom man ønsker det på grunn av kapasitet og ressurser hos kommunale helsestasjoner.
*Lille Persille" Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Du må ikke gå til jordmor, det holder å gå til fastlegen din. Jeg bor i Oslo og her er det jordmødre på alle kanter men jeg har bare oppfølging fra fastlege.
Gjest amandine Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Du må ikke gå til jordmor, men jeg foretrekker det iallefall annen hver gang. Har gjort det tidligere og synes det har vært greit med en "spesialist". Ringte helsestasjonen der vi bodde før og snakket med jordmor der som jeg har likt veldig godt, hun anbefalte meg en privat som jeg kommer til å ta kontakt med. Skulle visst ikke flyttet fra Fyllingsdalen til Tertnes he he men det ordner seg vel! Men jeg forstår fremdeles ikke at hun på helsestasjonen her ville gi meg time i oktober når jeg har termin i september
Sol Skippertaksdronning Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Holder meg til jordmor jeg, siden jeg ikke liker å gå til lege med mindre jeg er syk. har heldigvis et godt jordmortilbud her, har kontroll hver femte uke ca. eneste jeg savner i nord-trøndelag er jordmor som tar på seg hjemmefødsler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå