<3 girls <3 Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 beste effekten mot strekkmerker og unga rift i fødselen er og ta omega3 eller tran i svangerskapet.sist svangerskap så gjekk eg på de heile sv.skapet å fikk ikkje ett eneste strekkmerke å sydde 3 sting. kansje det ligger noe i det?! eg skal vertfall begynde på et nå oxo:)
Nina_J Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Hmmm, jeg brukte tran i mitt første svangerskap også. Fikk ingen strekkmerker, men revnet til grad 4 totalruptur allikevel... Stemte halvveis med meg da. Men jeg har egentlig mest tro på at det er arvelig om man får strekkmerker eller ikke...å det at jeg revnet så mye hadde med at alt gikk så fort.
<3 girls <3 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2008 ja,nei..eg aner ikkje. men for sikkerthetsskyld trur eg atte eg begynder på det..heheh overtroisk..heheh prøver alle tips eg kan få for å unngå.
mamma 37 Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Fikk et tips igår fra ei dame som hadde revnet skikkelig første gang, men ikke med de to andre i det hele tatt. Før andre fødsel leste hun ei bok der det sto at under fødselen når jordmora ber deg om å presse, så skal du vente 2 ganger. Den tredje gangen hun ber deg presse skal du gjøre det. Hun fulgte denne oppskriften og det funket for henne. tror jeg skal prøve det - tar for sikkerhetsskyld omega 3 også :-)
tett og nett Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 tok tran hele svangerskapet.revnet og fikk strekkmerker.. strekkmerkene kommer jo av hormoner..........
Pysjen Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 tok tran forrige svangerskap, fikk noe strekkmerker men ikke så mye. Men derimot totalruptur under fødsel!
MammaMia=) Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Jeg har tatt tran under hele svangerskapet og alle år før det, men strekkmerkene er her de.. Har både med hormoner og gener å gjøre og hvor fort kroppen vokser i forhold til huden.. Fikk mine første strekkmerker i alder av 7 år. hadde en bråvekst på nesten 10 cm på under 3 mnd så var ikke mulig å unngå strekkmerker da.. Men sånn skjer. Når det gjelder rift så har jeg ingen anelse om det ennå... Får håpe omega3 kan ha en efferkt der da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå