Gjest Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Jeg fikk vite det paa UL nà sist, at morkaka ligger veldig langt ned. Legen min sa at det var store sjanser for at det vil gà seg til. Jeg er bare 17+3 nà. Vet dere noe om denne tilstanden? ( eller hva jeg skal kalle det :-) Hva skjer om den ikke gjòr det? keisersnitt? Hva med blòdninger og risiko for barnet?
elin og gutta;) Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 jeg spurte min jordmor om dette, fordi min morkake ligger foran. den lå littt langt ned, men er nå foran i øvre kant, og er derfor uproblematisk. om den ligger nederst, så den stenger , blir du fulgt tett opp, og babyen må forløses med KS.
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Takk for svar :-) Er det slik at fòdselen kan starte fortidlig? Jeg tenker da fòr uke 37... (Vet at om morkaka ikke kryper opp, sà skjer KS ved uke 37 sànn ca.)
Miss Dynamite Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 min har ligget "under" hele tiden..Fram til nå, nå hadde den visst flytta seg opp, foran. er 18+5 idag.. og fra uke 16, har den flytta seg opp....
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Det er bra Babybenz! :-) Den kan flytte seg opp etter hvert som livmora vokser, og det hàper jeg den gjòr til meg ogsà. Men tenker jo pà risikoen om morkaka IKKE flytter pà seg... Og sà er jeg sà "rar", jeg fòler pà meg ting, ganske ofte. Feks. sà visste jeg at jeg ventet en gutt, og det stemte :-) Og har ogsà kjent sterkt pà meg at han blir fòdt fòr tiden... Jaja....tiden vil vise sikkert :-)
Kathy+Oktoberjente Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Min morkake ligger forsatt langt nede, er i uke 23.. Dette har forårsaket noen blødninger, men skjønte det som at det ikke var noe farlig for barnet.. Får UL i uke 32 for å se om den har flyttet nok på seg.. I de fleste tilfeller så gjør den det
mamarama og lille banan Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Hei! jeg har foranliggende morkake, altså placenta anterior. på skjemaet fra ultralyden er det også tall som går fra 1 til 4 når det gjelder plassering. jordmor skrev på 1. noen som vet hva disse tallene betyr?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå