Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei veninne nemnte noke ho hadde sett i ei avis ein gong. Så eg søkte etter det på nett og fann blandt anna dette:

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/07/05/505488.html

Men, den saka er frå 2007, så eg lurer på om det er nokon som veit kva dei kom fram til med den forskinga, og om de evnt har nokre linkar?

(eg søkte på google etter: keiserstnitt allergi)

Skulle sjølv ha leita etter meir informasjon, men eg har ikkje tid før om...2 eller 3 veker :S (det er lenge til, og det er godt muleg at eg har gløymt det til då)

Så fint om de har lyst å lese litt om det, og/eller hjelpe meg litt med det;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er riktig, det. Ikke at keisersnitt kan føre til allergi, men dersom barnet er forløst ved keisersnitt har det større sjanser for å utvikle allergi enn om det blir forløst ved vaginal fødsel. Dette har med den bakteriefloraen som barnet passerer på vei ut å gjøre - barn som forløses ved keisersnitt har også som regel større utfordringer når de skal begynne å puste, vann i lungene osv, og må ha hjelp til dette når de er ute. Se mer om allergirisiko ved keisersnitt på http://matportalen.no/artikler/2003/8/keisersnitt_gir_okt_risiko_for_matallergi

Skrevet

tusen takk for svar! No sparte du meg for masse stress og slikt. Hadde så lyst å vete meir om saka, men har ikkje tid å leite etter bra informasjon.

Du har gjort dagen lysare!:) Tusen takk!!:D

Skrevet

Jeg kan bekrefte at det stemmer, mitt barn ble tatt med KS og har allergi. (Melk) Selv har jeg pollenallergi, noe som øker risikoen også. Dette fikk jeg ikke vite før etter KS, men jeg hadde ikke noe valg uansett, måtte ta KSpga seteleie og trangt bekken, imidlertid synes jeg man bør følge opp KS-barn, spesielt når foreldre har allergi selv, slik at det kan oppdages tidlig. Det tok flere år før jeg ble tatt på alvor når jeg mente min sønn var allergisk. Svært frustrerende og kunne spart både barnet og meg for mye smerte og slit dersom det ble bekreftet tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...