Gjest Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Mini på 11 mnd har alltid vært utrolig utadvendt og tillitsfull. Så langt har jeg bare en gang opplevd at han vært skeptisk mot noen og da virkelig hylte han også. Vanligvis er han slik at om noen smiler til ham så prøver han å kaste seg ut av armene mine for å komme over til den som smiler til han, mens han smiler tilbake og gjør seg til. De fleste blir jo litt paff da, noen tar i mot ham, andre rygger forskrekket litt bakover (jeg holder ham jo fast så klart, men det er et styr for han er sterk og virkelig kaster seg). De som tar i mot ham bli fort utsatt for råflørting og kos, han legger hode tillutsfullt inn mot skulderen og koooooser selv om han aldri har sett vedkommende før, gjerne med armene godt rundt halsen på vedkommende. Noen ganger trenger han en 10-15 sekunder på seg med litt gransking av den andre før han evt kaster seg over, men som regel er det med en gang noen smiler til ham. Og er det noen han kjenner blir han helt vill, mammaen min, ene tanten, noen av de ansatte i barnehagen, da hyler han illsint om det tar mer enn ett sekund før han får lov til å komme til dem. Jeg skjønner bare ikke hvor han har dette i fra jeg? Både pappaen og jeg er vel heller litt reserverte av oss når det kommer til kroppskontakt med andre enn nærmeste familie, vi er riktignok forholdsvis utadvendte, men ikke sånn utpreget. Og mini får tonnevis av kos fra både oss foreldre og de to storebrødrene, så det er jo ikke det at han er utsultet på kos heller, tvert i mot. Jeg er ikke vandt til at små barn holder på slik, i hvertfall ikke mine barn, så begynner jo å lure litt på om dette er normalt? Er det flere som har slike babyer? Som kaster seg over til hvem det nå enn måtte være bare de er syndige nok til å smile til ungen?
Isilra Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Hihi, så koooselig da Småen her er også kjempeglad i mennesker, men han er bare 7 mnd enda, så han har ikke så mye han skulle ha sagt enda
sydilla Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 kjenner den typen ja, eldstemann var sånn. Han er fremdeles tillitsfull, men har heldigvis blitt litt mer skeptisk med åra. Så nå går han i alle fall ikke og setter seg på fanget til vilt fremmede mennesker lengre :-)
Fia tobarnsmor Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Vi har også en gutt på 11 mnd som er veldig tillitsfull. Han "kaster" seg ikke på andre mennesker, men han smiler og sjarmerer, vinker og roper til alle han treffer, være seg på gata, i butikken eller bussen. Folk blir i godt humør rundt oss da- koselig det:-)
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Ja, det er koselig, men litt slitsomt til tider. Mannen kom hjem etter en bytur med mini og var helt sliten og sa "er jo umulig å ha med seg den ungen til byn jo!" Jeg trodde kanskje mini hadde slått seg vrang, han er jo ikke så glad i vognen sin at det gjør noe og en utålmodig sjel, men nei, det var nå mer det at "alle" skulle jo komme bort til han å fortelle hvor skjønn mini er, og da skulle jo så klart mini helst kaste seg over til alle sammen også, hehe... Heller ikke så lett om man står der med 2-3 handleposer i hånden, mini på armen og en trassig 3 åringen i andre hånden og så begynner han å kaste på seg, blitt noen småskumle situasjoner av det ja! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå