Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dagen til deres baby ut når det gjelder måltider?

Sånn er det hos oss ca..

7.30-8: 150 ml MME (drikker sjelden opp)

11.30-12: Halvt glass grønnsakspure + ca 100 ml MME

15-15.30: 150 ml MME (drikker sjelden opp her også)

18.30-19: Grøt og MME (180 ml til sammen).

Er dette passelig?? Får av og til mat på natta enda også, men prøver å kutte det, for han er egentlig ikke så sulten når han våkner.. Lurer på hvor mye melk som er minimum at han burde få i seg? Klarer ikke få til mer enn 4 måltider om dagen, da drikker han gjerne bare 60-70..

Blir veldig glad om noen vil dele sine erfaringer med meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm..har vært veldig variasjon i rytmen nå siste tiden da snuppa har vært syk å da kuttet vi ut grøten så har akkurat begynt igjen med litt grøt på morran.

ca 0800: ca 150 ml mme

ca 1000: halv porsjon grøt(bare annenhver dag nå første uka vi begynte igjen)

ca 1300: ca 150 ml mme

ca 1600: ca 150 ml mme

ca 1900: ca 150 ml mme

pleier å gi henne mat i søvne i ti elleve tiden på kvelden for da sover hun lenger om natta å d blir bare en mating ca i fire tiden.

etterhvert blir det grøt både morgen og kveld.

men på morran med grøten nå..i overigår var det sånn jeg beskrev over...i dag ga jeg bare 60 ml mme og en halv porsjon grøt etterpå. så da vet jeg ikke helt når hun vil ha mat igjen..men tipper i halv ett/ett tiden.

litt vanskelig siden rutinene ble så stokket om nå når hun var syk..fikk ikke lagt seg til "tiden" osv...

du kan jo eventuelt gi grøt på morgenen også hvis du syns han spiser lite. men hvis han legger godt på seg og er fornøyd så gjør det jo ingenting ;)

noen barn spiser mye og noen lite ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...