kokosyklus Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Jeg synes jeg ammer HELE tiden nå. Flere som merker at baby krever mer mat? Vi legger henne 19, da nytter det ikke ¨holde henne oppe lenger. Ammer henne før hun legger seg. Det går sjelden tre timer mellom måltiden. Gjern 2-2,5. Det er KORT tid på natta synes jeg som er vant til hver 3.-4. time Jeg fullammer, så nå lurer jeg på om hun trenger noe mer snart. Har forsøkt med litt mme på kvelden for å mette skikkelig, men hun vil ikke ha det. Så er det jo kanskje på tide med litt grøt da eller? Har akuratt vært gjennom en økeperiode som varte i to utmattende uker. Ammer ikke fro enhver pris altså. Gidder ikke amme hver 2. time hele døgnet i to måneder til for å gjøre HS fornøyd.. Hun hat begynt å kreve et måltid ekstra mellom de "vanlige" også. Dvs spiste ca 06-09-12- 15-18-21-00-03-06 Nå er det 06-08-10-12-15-17-19-22-0030- 03- bla bla bla puh:)
raia81 ♂2008 + spire 2010 Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Vi hadde også en slik periode fra ca 4 mnd til 4.5 mnd. Etter det begynte han plutselig å sove gjennom natta, eller våknet max en gang. Har så vidt begynt med grøt nå (han er 5 mnd), og nå har han begynt å bli litt mer urolig igjen ( dvs våkner 1.gang kl 2.30 eller 3.30). Men hvis du akkurat har vært gjennom en økeperiode er det jo slitsomt å få enda en rett etterpå.
Solskinnstrall Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 vi har begynnt med litt grøt på kvelden og syns det hjelper litt..for jenta her var tydlig mere sulten.
Sunniva78 har to små Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Gutten vår er 4 mnd om to uker, og akkurat slik har det blitt her også. Før kunne han sove fra ca 20.00 til 4-6 på natta. Nå våkner han oftere og oftere... I natt våknet han 00.15, 04.15 og så 06.00. Kjenner jeg blir veldig trøtt av dette, var jo så godt vant, hehe... Tenker litt på at han er stor også, han var nesten 7500 gram på 3mnd- kontroll. Har prøvd å gi Nan, men det ville han ikke ha. Skal høre med HS på 4mnd- kontrollen, så får jeg se hva vi finner ut. Orker ikke gå slik lenge uten å prøve fast føde iallefall...
To under Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Vi hadde det også slik rundt 3 mnd. Da skulle hun ha mat nesten hver time om natten i 2 uker! Nå spiser hun hver 2 el. 3 time og det synes jeg går helt greit (vi skal jo heller helst ikke gå mer enn 3 timer uten mat). Om natten får hun 18:30, så ca. 22-23, så 0300 og så 06 el. 07. Synes det er helt greit jeg, men gleder meg til hun sover hele natten. Kanskje din trenger fast føde nå? Mulig han/hun ikke får nok. Hør med HS i forhold til vekstkurven.
nungo Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Nå du sier det, så var nok jenta vår også slik rundt 4 mrds. alder og jeg begynte for alvor å vurdere å gi no fast føde, men nå er hun snart 5 mrd (om en uke), og nå synes jeg egentlig ikke jeg ammer så ofte. Fullammer ennå og hun får siste måltid før natten kl. 19:00. Etter det sover hun til en gang mellom 1 og 4 (litt ustabil der) og får mat. Deretter sove videre til mellom 6 og 7. I løpet av dagen ammer jeg omtrent hver 3 timer avhengig av om hun er våken (får litt oftere da) eller sover.
gulda Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Har hatt et par slike uker! Men nå har han sovet ok to av tre netter. Første måltidet ska han ha hatt før ett om natta (legger ham 9-10 tiden på kvelden), og så går det slag i slag, mellom 3-4, ca 6, og ca 8.. Også vurdert grøt veldig sterkt, men ser ut til at det kan bedre seg nå, så venter litt. Leste at de som får for lite næring i løpet av dagen kanskje kompenserer for dette på natten. Har lurt på om det kan være tilfellet her, for han guler mye. ikke lett å si..
kokosyklus Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2008 Nå har jeg iallefall kjøpt inn litt grøt, så får bvi ase når vi starter. venter oig ser an litt tror jeg, hun er jo fornøyd foreløpig og sover roliig...Har begynet å legge henne til hver 2. time i dag for å øke litt, så frå vi se om hun flaler tilbake til normalen om noen dager. greia er jo at det ikke finnes noen normal med babyer da, de forandrer seg jo hele tiden. kan ikke forvente at det skal være fryd og gammen hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå