Gå til innhold

Farlig å bruke p-piller hvis man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ikke TR sist gang jeg skulle få den! Hadde ikke tilgang til å få kjøpt graviditetstest, derfor begynte jeg bare på pillene igjen. Det er nå gått 4 uker siden dette og jeg forventer TR snart igjen!

Har tatt 3 Quick respond tester. Den første synns jeg at jeg kunne tyde en strek på, men de to siste va negative. Forrige test tok jeg for en dag siden. kan p-piller påvirke disse testene slik at de kan bli negative? Sikkert veldig dumt spørsmål, men er så utrolig usikker på om jeg er gravid eller ikke, siden jeg ikke fikk TR sist gang. Dette har aldri hendt meg før! Har heller ikke vært stresset eller noe liknende som kan ha gjort at TR har forsvunnet!

Håper noen kan svare meg på dette=)

Er forreseten 21 år gammel og har aldri hatt barn før...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du! P-pillene kan ikke påvirke gravitestene. Ganske normalt å ikke ha mensen når du går på visse p-piller, har du brukt de lenge? P-piller ksader ikke babyen i magen hvis du skulle være så uheldig å bruke dem mens du er gravid, selvsagt vil bruk i hele sv.skapet være uheldig. Guttebabyer vil jo da utsettes for kvinnelige hormoner som kan ha innvirkning på kjønnskarakterer o.l. men noen uker går bra. Det har skjedd før for å si det sånn :) Ingen påvirkning av hjerne og sentralnervesystem og andre mer viktige ting. Tror neppe du er gravid, men hvis du er så usikker, gå til lege og ta blodprøve.

Skrevet

Det er jo uheldig å spise p-piller hvis man er gravid.. Jeg hadde sluttet å spise dem med engang jeg fikk mistanke om graviditet, så slipper man i etterkant å lure på om det har hatt noe innvirkning på fosteret, er det farlig osv..

Skrevet

Takk for svar!

Har nå sluttet på p-pillene og venter mensen på lørdag (31.5), får se hva som skjer..=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...