kokelimonke Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Har det noe for seg å bruke 50? Eller holder det med 25-30? De skal jo uansett ikke være i solen, så det er jo bare de små solglimtene innimellom, og når man bader etc.
Gjest Orkideen Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Man skal ikke bruke solkrem på barn under et år på grunn av stor fare for å utvikle allergi.
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Bruker faktor 20. Har hørt at det holder rikelig her til lands, egentlig holder vel faktor 15 også. For høy faktor kan skade mer enn det beskytter fortalte hudlegen meg, så da tar jeg heller en litt lav faktor og smører litt oftere.
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Klart man må bruke solkrem! Ellers kan man jo ikke være ute med dem jo når det er fint vær. I hvertfall ikke de større babyene som er svært så mobile. De holder seg jo ikke akkurat i ro i skyggen under en parasoll heller ;-) Vi bruker minst mulig solkrem da, så lenge det ikke blir for varmt dekker vi heller til med luftige plagg slik at vi bare må smøre ansikt, hender/armer og føttene.
kokelimonke Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2008 Takk! Var det jeg tenkte jeg og, og har også hørt at det ikke er helt bra med for høy faktor.
Isilra Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Hvorfor er det ikke bra med så høy faktor? Har kjøpt faktor 50 jeg... Var på apoteket og hun sa med en litt sur mine at de skal jo ikke være ute i sola, så da skal man ikke bruke solkrem, men om jeg absolutt skulle ha så var det den her. og da ga hun meg solfaktor 50. Har hørt med flere andre, apotek, helsesøster osv, og på et annet apotek sa de at man kunne bruke solkrem fra 6 mnd av, og helsesøster sa bare "ja, klart det!" HM!
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Vi bruker 40 vi...Foreldre og barn har en solkrem-test i det nyeste bladet og de to kremene som fikk høyest karakter har solfaktor 50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå