Gå til innhold

Jeg tror gutten min sjeler litt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke ofte, men ser tendenser til det litt av og til. Vet ikke ordentlig om det er sjeling heller.. Han har ganske små øyne og det blåe feltet blir stort da. Hvis jeg spør f.eks. pappan eller mamma om han sjeler når jeg ser det, så sier de nei, det gjør han ikke. Så tydeligvis bare jeg som ser det.. Det er svært sjeldent jeg ser disse tendensene også. Og spesielt når han ser noe nære og det regner jeg med er normalt. Men hender også jeg ser det hvis han ikke har noe rett forran seg også.

Han er 14mndr. Er dette noe og ta opp på 15mndrs kontrollen? Det er som sakt bare jeg som ser det en veldig sjelden gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Broren min har sakt det siden han ble født at han sjeler i tillegg, men de gangene har ikke jeg sett det ;)

Skrevet

Dette bør du sjekke ut nærmere. Gutten min sjelet, og han ser dårlig.Bruker sterke briller,og har brukt det siden han var 7 mnd gml.

Så få synet hans testet =o)

Skrevet

Okay, ja det er vel kanskje lurt. Hva skjer om han sjeler? Er det noe man gjør med det? Opperer? Mener hvis han ikke ser dårlig i tillegg.

Skrevet

Sønnen min sjeler også. Var hos øyelege da han var 2 år. Han sa at han er langsynt, men vi skulle komme tilbake når han var 3 år, så skulle han se på det igjen. Har ikke somlet meg til å dra til øyelegen igjen enda, og sønnen min er nå 3 år og 8 mndr.. Må vel ræven i gir nå :o)

Hør med helsesøster på 15 mndrs kontrollen, du.

Skrevet

Sjeling på små barn (nå ble jeg litt usikker på stavning da jeg trodde man skrev skjeling, hm;-)) kan være helt normalt men etter fylte 1 år så ska man passe litt ekstra på. Ta det opp og krev å få komme til øyenlege. Sjeling kan gå seg til og trenes opp, og ju før jo bedre. Ved 6-7 års alder er det oftest for seint siden øynene da ikke er like flinke til å korrigere seg.

Ofte må de bruke lapp og/eller briller.

Skrevet

Okay! :) Ja, da bør jeg ta det opp ja. Hvordan sjekker en øyelege om han sjeler da? Gutten min sitter ikke i ro et sekund.. Og med så lite sjeling skal det endel til for at han sjeler akkurat når vi er der tror jeg. Hvis han bare skal se på øyenene hans mener jeg:)

Skrevet

Man pleier å kunne se det gjennom å la barnet fokusere på en punkt så og så langt unna. Håper øyenlegen er flink med barn og litt kreativ;-)

Skrevet

De har en maskin som de bruker på små barn. Helt greit og sjekke synet sånn.

Jeg la ut hele historien til gutten min, så hvis du vil,kan jeg finne linken.

Eller du kan søke på "skjeler" eller ordet "øyelegen" eller lignende. Så finner du det nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...