Linn og gullet Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Har en hjertesyk gutt som er tre mnd til uka. Legene sa at han skal opereres når han var tre mnd, og 5.juni skal vi på kontroll på riksen, håper jeg får vite noe mer da... Sliter med ammingen, virker som om han ikke orker å suge om dagen, blir anpusten og sint, så jeg har fått Syntocinon-nesespray, håper det hjelper på. Han har lagt på seg for lite også, så vet at han får i seg for lite næring.I tillegg så brekker han seg flere ganger om dagen, sånn at han ikke får puste, han blir kjemperedd, og blå på leppene..Vet dette er mye klaging, men måtte bare tømme meg litt. Depper endel om dagen, spesielt nå på kvelden. Vet at det sikkert går bra med operasjonen og at han sikkert vil bli frisk, men ingenting er jo sikkert, føler mye på det..
Gjest Orkideen Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Det må være fryktelig vondt å leve i en slik usikkerhet. Rikshospitalet har landets fremste eksperter og der vil han være i de beste hender. Så fint han har gode utsikter til å bli bra. Jeg er sykepleier og arbeider med kirurgiske pasienter. Det som er viktig både hos barn og voksne er at man ikke er underernært før en operasjon. Er man dårlig ernært før en operasjon vil det ta lenger tid å komme seg etterpå. Du sier han legger på seg for lite og da bør du vurdere å gi tillegg slik at han får i seg det han trenger av mat. Du sier han blir anpusten av å få bryst, kanskje det vil være lettere for ham å få flaske hvor han ikke må jobbe like mye for å få ut melken. Jeg sliter selv med ammingen og har ikke nok melk. Jeg gir henne først melk fra begge bryst, etterpå får hun mme fra flaske til hun blir mett. Det er ikke rart at både du og han blir redde når han ikke får puste og blir blå på leppene. Tror jeg hadde fått panikk. Ønsker dere lykke til med operasjonen! Trøsteklem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå