Gå til innhold

80 eller 100% permisjon.....? Hva velger dere? Er så i tvil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva velger dere? Er så i tvil om hva jeg skal :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

80% siden 6 uker er forbeholdt far, så blir "bare" 10 mnd. hjemme på meg da. Er vårt ønske at han bare tar fedrekvota og at jeg tar resten.

Skrevet

mener du lønn eller permisjon - vi valgte 80 % lønn - 9 mnd + ferie på meg og 3 til far. Kommer nok til å gjøre noe lignende nå. :)

Skrevet

Vi valgte 100% permisjon med førstemann, altså 80% lønn.

Vi kommer nok til å gjøre det med nestemann også.

Det kommer jo litt an på økonomien også da, hva man har råd til, 80 eller 100% lønn.

Vi valgte som sagt 100% permisjon, både fordi vi følte det var best for både gutten vår og meg og min mann, men også fordi vi hadde råd til det :)

Min mann hadde de 6 siste ukene.

Skrevet

aner ikkje eg helder hva eg skal ta..trur eg holder en knapp på 100% eg og

Skrevet

Vi har ikke råd til annet enn permsjon med 100% lønn... Tar halve permisjonen hver:-)

Skrevet

Vi har tenkt å ta 100% lønn og så heller to måneder med ulønnet permisjon. Forskjellen mellom å gjøre det slik er 4% av total lønn så vidt jeg har forstått og for oss kan det være opptil 20000kr så hvis vi får lov av arbeidsgiver gjør vi det nok slik. Skal altså være hjemme like lenge, bare få bedre betalt for det :-)

Skrevet

Synes dette er kjempevanskelig selv jeg. Har bare vikariat i jobben min så det går jo ut og jeg har ikke videre jobb. Velger jeg 44 uker må jeg ut i jobb i juni/juli og det synes jeg er en ugunstig tid å starte i ny jobb med tanke på opplæring. Velger jeg 54 uker blir det på høsten, og det passer i grunnen bedre. I følge kalkulatoren på NAV taper vi jo litt på å velge 80% dekning, men vi får være flinke å legge til side penger nå.

Skrevet

Det viktige her er å sjekke om bedriften faren jobber i dekker over 6G når en går ut i permisjon (forutsatt at faren trener over 6G). Både min bedrift og hans bedrift dekker mellomlegget mellom 6G og vår egen grunnlønn, så derfor lønner det seg for oss å ta 100%. Hvis vi ikke hadde gjort det ville han fått 20% mindre i lønn de 6 ukene han skal i permisjon. Men jeg ønsker å ha 12 måneder, så da tar jeg 2 måneder ulønnet permisjon. Må bare være flinke å sette litt av hver måned ;-)

Skrevet

Det der er ikke lett... Selv er jeg så heldig som har en fantastisk arbeidsgiver som dekker resten, dvs jeg får være hjemme 1 år med 100% betalt!

Skrevet

Tar 100% perm her. Min mann har en fleksibel jobb så han kan ha en del fri sammen med oss uten å tape noe særlig med penger=)

Skrevet

Garantert 100 % permisjon, med 80 % utbetalt. Så føder jeg i desember, så får over et år hjemme siden jeg nok ikke begynner igjen før i januar. Deilig! ;o)

Skrevet

vi kommer nok til å ta 80% lønn. men må regne litt på det. er jo en stund til vi må bestemme oss.

Jeg jobber med barn. og da tjener man ikke fett.

så må huske på at enn må "fø"en person til i denne perioden også. ikke gøy å måtte gå i en sånn tid som skal være kos på sparebluss.

tenk dere godt om damer.(dere som ikke tjener 1/2mill i året da ;)

Gleder meg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...