Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer dere til å velge 54 uker/80 % lønn eller 44 uker/100 % lønn når dere søker om permisjon? Hva anbefaler dere som har hatt perm før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror jeg kommer til å velge 54 uker, siden sambo tjener ganske greit

Skrevet

54 uker med 80 % lønn her;) Vil være lengst mulig hjemme med den lille første året. Vi må sende h*n i barnehagen enkelte dager i uka fordi ingen kan passe h*n når jeg må tilbake i jobb. Og siden 6 uker er forbeholdt far, så blir det jo ca. 10 mnd. hjemme med nurketpå meg, noe jeg føler er nødvendig ettersom det er samboers ønske at jeg skal være lengst mulig hjemme, og at han tar fedrekvota.;)

Skrevet

54 uker - min mann var hjemme 3 mnd - vi var utrolig fornøyd med at begge fikk litt lengre tid hjemme. :)

Skrevet

Her blir det 80% lønn i 54 uker, man "taper" jo strengt tatt 10 uker av permisjonen.. her var jeg ei stund redd for at vi ikke skulle få råd til og ta med 80%, men har funnet løsning som gjør at vi klarer det :-) og da kan pappaen ta ut mer permisjon når det er mer permisjon og ta av.. ;-) de jeg kjenner som har vært i permisjon anbefaler og ta 54 uker om man har mulighet til det...

Skrevet

Vi velger 100%... Hvis vi føler at vi må lønner det seg faktisk å ta ulønnet permisjon etterpå. Sambo er noe slik som 10ukers ferie tilgode.

Jeg skal ha de første 5mnd alene (han skal vel ha noe ferie), så deler vi resten. Med mine ferieuker som jeg har tilgode når jeg går ut i permisjon skulle vi fint greie å være hjemme et år (akuratt til barnehagestart)

Skrevet

Her blir det 100%, og vurderer ett år ekstra ulønnet permisjon.

Skrevet

Hadde 80% sist og syns det var fint Jeg har ikke bestemt meg om hvordan vi gjør dt nå.

Det er uansett uaktuelt å sende minsten i barnehage før han er over året, Tenker at vi får til noe med en av oss hjemme i minst 14. månder.

Gutten vår begynte i bhg når han var 15 mnd Det gikk veldig fint Han stortrives der

Skrevet

blir et år med 80% lønn her i huset!! Mannen tjener såpass bra og jeg har ingen jobb å gå tilbake til!!

Skrevet

80% i 54 uker.

Det lønner seg jo egentlig økonomisk å ta ut ulønnet permisjon + 100% - men samboeren min skal ta ut 3-4 måneders permisjon mot slutten, og jeg er redd det kommer til å ende opp med at han ikke gjør det likevel hvis vi velger ulønnet. Derfor går vi for den enkle og greie løsningen: 80% med en gang.

Skrevet

Helt klart 80 % i 54 uker, og mannen min tar vel omtrent det samme som denne gangen (16 uker). I tillegg tar vi ut alt vi kan av ferier i forkant og etterkant, men denne gangen passer det ikke like godt som forrige gang. Jeg fikk tulla mi 11.06, og vi kunne da ta ut ferie i forkant og etterkant + 54 uker, og får da vært hjemme til hun begynner i barnehage 04.08. Denne gangen føder jeg i november, så da får vi håpe på barnehageplass fra januar 2010 (det er vel ikke store sjansene for det). Kanskje det blir litt ulønnet permisjon på slutten? Vet ikke helt om vi har råd til det, men

Skrevet

Vi valgte 80% lønn med førstemann, og kommer uten tvil til å gjøre det igjen!

Skrevet

Skulle gjerne tatt 80% slik at vi fikk 54 uker, men blir nokk 100% her, har ikke råd til å bare ta 80% :(

Skrevet

tenker mye på detta me permisjon.sku hatt 54 uker og greid å få strekt dt til neste sommer 09,så vi kunne fått tid sammen alle 3.

Men ettersom å være butikkmedarbeider( dt er dårlig betalt), så blir dt vel 44 uker:(

har man ikke opparbeida mye ferie penger heller så er ferie uaktuelt.

Skrevet

Her blir det 80% lønn i et år. Så blir det barnehage, det syns jeg er tidlig nok. Jeg håper jeg kan ta et par mndr ekstra permisjon uten lønn, men får se an økonomi osv. Syns det hjelper litt om de blir litt over året, de utvikler seg så fort på den tiden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...