ogladi Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Undertegnede gledet seg til å få besøk av helsesøster og til å høre om barselgruppe. Dette da jeg har bodd i denne kommunen i nord-norge i 1,5 år og har enda ikke noe personlig nettverk. Kun familien til samboer. Derfor var skuffelsen stor når jeg fikk beskjed om at de ikke har barselgruppe organisert..... Jeg har gledet meg masse til å treffe andre foreldre. I tillegg har alle venninnene min fra hjemstedet sørpå sagt at jeg kan glede meg til barselgruppe. De har alle sagt at det er et sted å bli kjent med andre på. Men nei, jeg hadde gledet meg forgjeves...... Andre som bor i lignende kommuner...? Trodde nesten alle kommuner hadde barselgrupper...?
mai mammaen til to Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 hadde ikke barselgruppe på helsestasjonen eg går til heller sist. men denne gangen hadde de. gleder meg til vi skal ha første møte
sydilla Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 så kiipt! Her i byen tilbyr det det i prinsippet, men det er mange som ikke får tilbud likevel. Jeg har kranglet meg til/ selv tatt initativ 2 av 3 ganger, 3 gang fikk vi ikke tilbud. Denne gangen fikk jeg ikke fordi "det ikke var plass hos min helsesøster", tilslutt ringte jeg ned og sa at jeg trengte det fordi jeg ikke kjenner så mange. Det funka, traff to andre da småttisene skulle få vaksine, utveksla tlf. nr og i dag hadde vi første treff. Det viste seg at samtlige hadde fått beskjed om at det ikke var plass til dem i gruppe... Bebisene er født januar og februar, så de er ikke akkurat javngamle, men det betyr ingenting. Hvis du orker, ta en telefon til helsesøster og forklar behovet ditt. Spør om de kan videreformidle tlf. nr ditt/en e-mail med en invitasjon til å treffes til noen andre som har barn på samme alder evnt. sette dere opp på time rett etterhverandre.
ogladi Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2008 Ja jeg må nok bli litt tøffere sånn som deg og forvente mer/kreve mer. Nå har jeg vært misfornøyd med oppfølging hos jordmor, på barselavdeligen og nå med helsestasjonen til nå.... Har aldri sagt fra. Men nettopp det at jeg har gått mye for meg selv siste 1,5 årene gjør at jeg har blitt litt pysete og forsiktig. Har alltid vært megasosial av meg og masse venner som bor sørpå. Men siste 1,5 år har jeg gått her for meg selv her nor..... Det gjør at en blir litt mindre frimodig med tiden.
sydilla Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 det forstår jeg kjempe godt, man kan jo gå i frø av mindre... et lite tips: det er ganske mange steder hvor menigheter/frivillighetssentral el. arrangerer babysang, småbarnstreff mm. Det kan være et veldig greit sted å treffe nye folk (selv om en kanskje ikke er så innmari interessert i kirketing til vanlig)
ogladi Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2008 Ja, det må bli noe sånt. Men må nok vente til høsten når ting starter opp igjen. I mellomtiden skal jeg reise på lang ferie til alle de jeg er glad i sørpå. Gleder meg masse. Vise fram gutten og nyte livet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå