Gå til innhold

80 eller 100% permisjon.....? Hva velger dere? Er så i tvil...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tjener ikke så bra liksom....Har 300 000 i året, og går jeg ned til 80% så blir det bare 240 000....Hva velger dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg velger å ta permisjon i 10 måneder og tar 100% lønn. Skal jo ha ferie i og etter permisjonen, å da blir det jo lenger jeg går hjemme. Jeg kommer til å overføre 2 uker ferie til neste år. Har funnet ut at det er det beste for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal og ta ut permisjon med 100% lønn, åsså tar jeg ferie og for å forlenge permisjonen litt.. Tror det svarer seg uansett og ta ut 100% lønn, for man kan heller prøve å "spare"noen kroner hver mnd for så å kanskje gå hjemme noen ekstra måneder med litt mindre lønn. Slik har jeg tenkt hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel en 50 000 mer enn deg i lønn men det er jo ikke så mye, så jeg tar 80% så kommer ferien rett etterpå så det passer jo fint :) Jeg har en samboer som tjener penger også da så det hjelper litt på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her med 80%. Det er liksom vanskelig å få en baby inn i barnehage midt på sommeren, og mor må jo returnere til jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite på NAV at om kvinnen velger 80% så får mannen 80% lønn i sine 6 uker, og om kvinnen velger 100% får mannen 100%.... For de samme seks uker! Så her blir det 100% på meg denne gangen, legger bort litt hver måned selv på en konto slik at jeg har "lønn" til de månedene jeg har tenkt å ta ulønnet pernm og ferie. Så får vi 100% utbetalt til gubben de ukene han skal ha :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tjener også ca 300 000, men velger helt klart de to ekstra mnd. med lille gull, så får jeg heller klare meg med litt mindre det året. Synes de to mnd ekstra er verdt det. Så her blir det 12 mnd permisjon med 80% lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det også 54 uker. Får heller prøve å skjerpe oss økonomisk. Passer dårlig å slutte permisjonen midt på sommeren, jeg må begynne i ny jobb etter endt perm, og ser for meg at det er lettere på høsten med tanke på ferieavvikling og opplæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% her. Er i den "heldige" posisjonen at jeg er lærer og med termin i begynnelsen av september....ja så starter jeg perm. når skolen begynner i aug. og går ut av perm ved feriestart neste sommer. Ingenting å fundere på da i grunn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt om du tar 44 uker med 100% lønn + 10 uker med ubetalt permisjon vil du totalt få mere å rutte med enn om du tar 54 uker med 80% lønn, det er også veldig viktig å huske det (som er nevnt tidligere) om at også far får redusert lønn om det er det dere går for.

 

Jeg skjønner likevel om folk velger å ta 54 uker med 80% lønn, fordi det er mye enklere å forholde deg til.

 

Det andre er timing i forhold til barnehage start, men de fleste som er i denne gruppa burde komme rimelig greit ut av det når de tar 44 uker permisjon + litt ferie. Funket bra for min første sønn som også er født rundt samme tid av året.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Gjelder 44 eller 54 uker f o m termindato? Eller datoen man går ut i permisjon (3 uker för termin). Hva om man föder för termin?

 

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 eller 44 uker gjelder fra datoen man går ut i permisjon (3 uker før termin). I tillegg må du trekke fra pappaens 6 uker.

Føder du før termin begynner man å regne fra fødselsdatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk

 

Så hvis man velger 54 uker og pappaen ikke klarer å ta fri i seks uker mister man de? slik at man bare får 48 om man ikke tar ubetalt permisjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det. Lurer på om du kan få de dersom han er arbeidsledig eller noe sånt. Men det vet jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det 44 uker med full utbetaling. Vi trenger pengene, siden samboer ikke begynner å jobbe før til neste sommer. Så da tar jeg heller ut et par mnd med permisjon uten lønn etter endte 44 uker. Har bedre råd når gubben begynner å jobbe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...