Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode råd mot kvalme?

Ikke bare morgenkvalme, men hele dagen kvalme!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt ingefær-te har lindrende effekt. Jeg har akkurat startet å drikke den selv, kun 2 dager så langt, og kan ikke si jeg har merket så mye forbedring. Men kanskje verdt et forsøk å gi den noen dager til.

Ellers syns jeg salt potetgull hjelper litt, iallefall mens jeg spiser det. :) Særlig french fries, men det er jo ikke særlig sunt da... Jeg spiser så mye shit for tiden jeg, bare for å prøve å lindre kvalmen. Med engang jeg er littegrann sulten blir jeg kvalm, så jeg spiser en del mer enn jeg trenger. :-( Satser på det bedrer seg når 2. trimester begynner.

Lykke til da!!

Skrevet

Jeg lurer på om vit B6 faktisk har effekt. Jeg tok relativt mye månedene før jeg ble gravid og til og med uke 7, og er minimalt kvalm. Kun noen få minutt om morgenen.

På denne siden er det faktisk anbefalt så mye som 50 mg: http://www.babyverden.no/templates/Article____399.aspx

Skrevet

Noen skrev potetskruer her tidligere, så jeg bare måtte kjøpe det. Det var deilig å spise når jeg var kvalm.

De dagene jeg ikke klarer å "beholde frokosten" går det på Wasa Frokost uten pålegg. Det også er ok :)

Og så drikker jeg mye Eplenektar, og lindrer kvalmen litt også.

Nå var dette hva jeg spiser når jeg er kvalm og ikke hva som hjelper mot kvalmen da...hehe. Men når jeg er kvalm hjelper det å spise litte grann, blri veldig kvalm med en gang jeg er litt sulten.

Skrevet

Jeg bruker mintpastiller, de er uunnværlige:) Ellers drikker jeg farris, og spiser salinas (saltkjeks). Fungerer veldig bra for meg i alle fall.

Men potetgull, som du fikk tips om, må du holde deg langt unna i graviditeten, og det gjelder alle typer. Pommes frittes, og andre stekte eller friterte potetprodukter må du også unngå. Dette er fordi det inneholder akrylamid, som er skadelig for fostret. Også i små mengder!

Skrevet

Skruer funker ja. Det er hvertfall godt å går ned når alt annet virker motbydelig. Leste den artikkelen, men var jo bare testet ut på 2 ammende og noen få gravide. Vet vi at dette er reellt da? Jaja uansett best å være på den sikkre siden!!!

Nektariner og melon funker helt fantastisk på meg. Eneste som går ned. Å når jeg er sulten og aldeles på spystadiet hjelper dette masse! Uff ikke greit dette her. 6 uker nå å det kommer snikende mer å mer kvalme...

Lykke til alle sammen :-*

Skrevet

prøv "sea band" som selges på apoteket. Det er armbånd som presser på akupunkt som reduserer kvalmen. De virker knallgodt på meg, hadde aldri klart meg uten. Virkelig verdt å prøve!!!

Skrevet

Takker for svar!

Får se hva jeg prøver. Tror jeg skal begynne øverst på lista :-)

Tar gjerne i mot flere tips!

Noen som har prøvd homeopat?

Skrevet

Jeg tar også B6 (pyridoksin) har gjort det siden 3-4 uker før jeg ble gravid. Er ikke kvalm. Kjenner kun tendensen om morgenen noen minutter. Tilfeldig eller ikke....

Skrevet

Hei!!

Jeg går rundt å patter på de sorte Dent-pastillene (sukkerfrie) når kvalmen kommer, funker kjempebra for meg - og er verdt ett forsøk.... Billig og mye sunnere enn potetskruer:)

Lykke til

Skrevet

I 2003 kom noen forskere frem til at akrylamid i potetgull kunne være skadelig for fosteret, men dette ble senere avskrevet. I dagens oppdaterte lister om hva gravide ikke kan spise er ikke potetgull nevnt. Derfor lurte jeg på om du vet om det har vært nyere informasjon om dette som jeg har gått glipp av? Jeg spiser iallefall fortsatt potetgull med god samvittighet (bortsett fra at det er usunt da.. hehe).

Skrevet

jeg er kvalm hele dagen, og har prøvd alle rådene jeg har kommet over stort sett. men desverre ingenting har virket på meg. tror ikke alle disse "kjerringrådene" har så veldig mye for seg når man er så kvalm at man henger over doskåla hele døgnet.

har hatt litt hjelp av kiropraktor. og det andre er å utsette seg for minst mulig stimuli. sove mye og ta det helt kuli.

spis det du har lyst på når du har lyst på det. saft-is funket tildels for meg.

det viktigste er at du spiser, ikke bry deg med om det er sjokoladepudding eller annen fy-fy mat. bare du spiser, er det bra. sunt kan du spise når du blir bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...