Gå til innhold

alenemamma eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer å flytte fra samboer pga at han ikke er klar for å være pappa. han er veldig klar for å "være onkel", dvs. leke og kose når det passer han, og så levere vesla på strake armer når hun gråter, må skiftes på osv. dessuten er han håpløs med penger og klarer ikke å ta tak i noe, alt må forklares og pekes på om det skal skje noe... og alt må skje etter hans vilje og når han kommer på det

er jo fortsatt glad i han, men klarer ikke helt å forholde meg til dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gammel er barnet?

du burde uansett ikke gi opp før alt er prøvd. hva med familierådgivning?

det er ikke ferlt og være alenemamma på noe vis altså. men ønskelig er det ikke. og jeg tror det er viktig at om du først blir alenemamma så vet du at du har gjort alt du kan for at dette skal funke.

Skrevet

Har dere snakket skikkelig ut om dette? Eventuelt søke hjelp?

Jeg er alenemamma, og det er ikke så enkelt som jeg trodde det skulle bli!

Skrevet

vesla er ett år nå

har nesten gått fra han en gang før. er kun jobben som prioriteres, han har en sykdom som kun gjør det mulig for han å jobbe på natta. jeg er jo på mange måter alenemamma nå og, men jeg prøver å tenke litt langsiktig i forhold til økonomi, jobb og så videre. med de tidene han kan jobbe på kan han jo ikke bidra stort...

Skrevet

du må veie opp hvor mye du iriterer deg og hvor mye hjelp du får.

om du bare går og tenker på at du burde vært et annet sted så er det jo ikke så mye og bygge på.

men jeg anbefaller deg og gå til en familieteraput først altså.

jeg er også alenemor, men jeg har aldri vært noe annet så jeg kan ikke veie for og i mot

Skrevet

Jeg gikk fra pappaen til sønnen min pga mye av de samme tingene du nevner her. Jeg orka bare ikke gå å irritere meg og være lei meg hele tiden, da var det faktisk bedre å være alenemamma... Det er snart 2 år siden bruddet og det har vært opp og nedturer, men i det store og hele har det gått fint :)

Jeg har ikke angra en dag på det valget jeg tok, og tror nok livet mitt er bedre nå enn sammen med han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...