mamma til tre prinsesser Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Jeg går på progestankapsler og har tatt fire daglig siden uttaksdagen. Er på RD12 i dag og dette er siste dagen jeg har kapsler til (har testedag i morgen). Har dere andre bare tatt frem til testedagen eller har dere fortsatt lenger? (ved positiv test da altså) Skal ringe inn resultatet i morgen, så jeg kan jo høre med de da, ville bare sjekke hvordan det har vært for dere andre. Ved mitt forrige forsøk gikk jeg også på progestan og bare frem til testdag, men det endte i SA da jeg var 5+6.
finetine Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Ser det er litt sent å svare og du har vel allerede fått svar fra klinikken din. Men jeg har alltid fått beskjed om å ta progestan kapslene i 10 uker til etter positiv test. Når man er 3 mnd på vei tar kroppen selv over progesteron produseringen. Veldig rart at du ikke skulle fortsette? Hva sa de på klinikken/sykehuset? Og hvordan gikk testingen? Klem
LilleVackreAnna Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Samme her, tok kapsler til uke 10 etter positiv test. Er et styr med disse kapslene, men jammen som det er verdt det!! Håper du fikk positivt svar da!
MK73 Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Ved min klinikk er prosedyren at man fortsetter til uke 10 hvis det er fryseforsøk. Ved ordinært forsøk bruker man tilskudd kun 15 dager etter uttak.
ivf-MaMaMø Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Heisann. Eg har blitt gravid på fryseforsøk, og har tatt 6 kapsler daglig hele veien. Skal fortsette med dette til og med uke 9. Skulle egentlig trappe ned til 4 kapsler daglig, men legen foreslo at eg tok 6 for å være på den sikre siden. Alt for at spiren skal holde seg inne der.
eple3 Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Ved min klinikk skal man ved ordinært forsøk ta progesteron fram til detsdag, mens på fryseforsøk tar man de fram til uke 12. Det er forskjell på kroppens hormoner i ordinært forsøk med egguttak og fryseforsøk etter medisineringen, derav den store forskjellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå