Gå til innhold

Må ta sprøyter:(


sjara

Anbefalte innlegg

Har gått på Albyl-E etter en mulig blodpropp for to måneder siden, men den medisinen forebygger ikke den økte risikoen for blodpropp som jeg har (leidenmutasjon). Men kan ikke ta marevan, så skal nå ta sprøyter resten av svangerskapet og 6 uker etterpå!!!! Skal sette sprøytene selv, hjelpes! Første er i kveld, grøss og gru. Utsetter det hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk det med sprøytestikkingen? Jeg tror jeg ville hatt problemer med å stikke meg selv. Har hørt andre som må ta slike sprøyter (regner med det er Fragmin eller liknende) har fått andre til å stikke, og sittet og sprøytet inn medisinen selv. Svir det når du sprøyter det inn, så bruk lenger tid på sette inn medisinen slik at huden rekker å absorbere over litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det har gått fint faktisk. Samboeren satt på meg de tre første dagene, men han er borte i helgen, så i går kveld satte jeg på meg selv. Kjenner faktisk ikke sprøytestikket, men svir litt når jeg sprøyter inn medisinen. Men ikke mye i det hele tatt, så går bra. Er klexane jeg tar. Jeg ble veldig blå på armen etter første stikk, men har unngått å få mange blåmerker takk og lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også klexane og albyl e etter en dødfødsel i uke 32 pga blodpropp i morkaken. Syntes det var ekkelt å ta sprøyter i begynnelsen, men ble veldig fort en vane. Fikk også mye blåmerker i begynnelsen,men mindre nå ,kan være fordi jeg er mer vandt med å sette sprøyter nå og ikke bruker så lang tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...